۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۷۵۱۹۹
امام جمعه زابل:

تهاجم فرهنگی مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کیخا گفت: خانواده ها باید به مسأله تهاجم فرهنگی بیشتر دقت کنند زیرا امروز شبکه های ماهواره ای با پخش فیلم ها و سریال های مبتذل، اساس و بنیان خانواده و روابط بین افراد جامعه را هدف و حجاب و عفت دختران را مورد هجمه قرار داده اند.
حجت الاسلام علي اکبر کيخا، امام جمعه زابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علی اکبر کیخا امام جمعه زابل، امروز در نشست هم اندیشی حجاب و عفاف که با حضور بانوان فعال فرهنگی و مذهبی در دفتر امام جمعه زابل برگزار شد، با بیان این که در قرآن حجاب و عفاف هم برای مرد و هم برای زن توصیه شده است، گفت: عفاف برتر از حجاب است چرا که در عفاف حجاب هم نهفته است و عفاف بدون حجاب و حجاب بدون عفاف نقش و کارآیی لازم را ایفا نخواهد کرد.

 

وی با بیان این که عفت یک صفت انسانی و تنها مختص به پوشش نیست، افزود: حفظ حجاب و رعایت عفاف تنها مختص بانوان نیست و چشم پوشیدن از نامحرم مرد و زن ندارد و همه باید از نامحرم چشم پوشی کنند.

 

امام جمعه زابل بیان کرد: نخستین مقدمه ای که موجب گناه کردن می شود نظر کردن به نامحرم است به طور قطع و یقین کسی که حیا و عفت داشته باشد حجاب نیز خواهد داشت زیرا حجاب یکی از تجلی های حیا و عفت است.

 

وی با اشاره به این که عفت در گفتار، رفتار و برخورد با آحاد جامعه نمایان می شود، تصریح کرد: حجاب از ضروریات دین و واجبات است و حجاب فلسفه ویژه ای در اسلام دارد که به هیچ وجه حجاب محدودیتی برای زنان نبوده است.

 

وی حیا و عفت را یکی از ویژگی های جامعه دیندار دانست و گفت: کسانی که با حجاب برتر در جامعه حضور پیدا می کنند از مصونیت بیشتری برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام کیخا افزود: خانواده ها باید به مسأله تهاجم فرهنگی بیشتر دقت کنند زیرا امروز شبکه های ماهواره ای با پخش فیلم ها و سریال های مبتذل، اساس و بنیان خانواده و روابط بین افراد جامعه را هدف و حجاب و عفت دختران را مورد هجمه قرار داده اند./831/پ203/ب4

ارسال نظرات