۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۲۷۶۳۸۲
استاد دانشگاه:

رسیدگی به اعمال در این دنیا حسابرسی در قیامت را آسان می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه گفت: اگر در این دنیا اعمال بدی را انجام دادیم باید به حساب خود رسیدگی و توبه کنیم تا حسابرسی در قیامت برای ما آسان شود.
نيکنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد نیکنام استاد دانشگاه شامگاه پنج‌شنبه در جلسه سخنرانی با عنوان خانواده آسمانی که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: ما باید طوری زندگی کنیم که اهل‌بیت(ع) به شیعه بودن ما افتخار کنند.

 

وی افزود: انسان عادی هم می‌تواند به درجات بالا برسد به عنوان مثال سلمان طوری به اسلام عمل کرد که پیامبر(ص) درباره ایشان فرمودند به او سلمان فارسی نگویید بلکه سلمان محمدی بگویید.

 

استاد دانشگاه عنوان کرد: امام صادق(ع) فرمودند: کسی که توبه می‌کند مانند کسی است که گناه نکرده است، کسانی که توبه واقعی کنند خداوند گناهان آنها را بخشیده و به جای آن ثواب می‌نویسد.

 

نیکنام افرود: درست است که در شب جمعه یا شب‌های قدر زمینه بیشتری برای عفو و توبه است اما درگاه الهی برای انسان توبه‌کننده باز است.

 

وی اظهار داشت: نخستین راه توبه در این است که  شیرینی گناه در نظر گناهکار به زهر تلخی تبدیل شود و به فرموده امیرمؤمنان حضرت علی(ع) توبه بدون بازگشت باید انجام شود.

 

استاد دانشگاه بیان داشت: اگر در این دنیا اعمال بدی را انجام دادیم باید به حساب خود رسیدگی و توبه کنیم تا حسابرسی در قیامت برای ما آسان شود.

 

نیکنام افزود: روزی پیامبر(ص) در جمع یاران خود فرموند: چه کسی می‌داند که مخلص کیست؛ یکی از یاران آن حضرت گفت: کسی که نه پولی در صندوق و نه کالایی در انبار دارد؛ پیامبر(ص) فرمودند: مخلص کسی است که با کوله‌باری از نیکی وارد قیامت شود این کوله‌بار برای خدا بسیار گرانبها است.

 

 وی گفت: ما در طول زندگی خود کارهای زیادی را انجام می‌دهیم اما برای حسابرسی اعمال خود وقت نمی‌گذاریم که این مساله در روز قیامت به ضرر ما خواهد بود.

 

استاد دانشگاه در پایان با اشاره به ستارالعیوب بودن خدا خاطرنشان کرد: خداوند پوشاننده گناهان و عیب‌های بندگان خود است زیرا آبروی انسان مساله‌ مهمی است بنابراین ما بندگان خداوند نیز حق نداریم آبروی دیگران را ببریم./807/پ202/ی

 

ارسال نظرات