۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۷۷۴۵۵

مفتی مصر نسبت به برداشت‌ نادرست از دین هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر با بیان خطر جریان‌های تکفیری و استفاده ابزاری از دین، نسبت به برداشت‌های نادرست از متون دینی هشدار داد.
شوقي علام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر در دیدار با نیل هوکنز سفیر استرالیا در قاهره نسبت به برداشت‌های نادرست از متون دینی و استفاده ابزاری از آن هشدار داد.

 

شوقی علام گفت: هدف از این برداشت‌ها تحقق مسائل سیاسی و سوق دادن جوانان به افراط گرایی و پیوستن به گروه‌های تندرو است.

 

علام افزود: رفتار تروریست‌ها هیچ ارتباطی با دین ندارد. دارالافتای مصر در جهت مبارزه با افراط گرایی و تصحیح مفاهیم ناصحیح دینی ارائه شده از سوی گروه‌های تروریستی برای فریب جوانان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

 

مفتی مصر با اشاره به تاسیس مرکز رصد فتواهای تکفیری و افراطی از سوی دارالافتا خاطر نشان کرد: مرکز رصد با شناسایی نظرات، فتواها و شبهات منتشر شده از سوی گروه‌های تروریستی به پاسخ علمی و مستدل آنان اقدام کرده و از طریق رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی در معرض همگان قرار می دهد.

 

علام در پایان از آمادگی کامل دارالافتا در آموزش متخصصان استرالیایی در زمینه مبارزه با تروریسم و نشر ارزش‌های اسلامی در این کشور خبر داد.

 

سفیر استرالیا با اشاره به پیوستن 120 نفر از استرالیا به داعش، گسترش مفاهیم اسلام و تعمیق فرهنگ اسلامی در این کشور را درخواست کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات