۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۲۷۸۴۸۵
کمیته حج مصر اعلام کرد؛

10 سال ممنوعیت از سفر حج در انتظار متخلفان

خبرگزاری رسا ـ کمیته حج مصر اعلام کرد کسانی که با تبدیل عمل عبادی حج به صحنه مسائل سیاسی به منافع مصر لطمه وارد کنند به مدت 10 سال از سفر به خانه خدا منع خواهند شد.
محمد مختار جمعه وزير اوقاف مصر
 
به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان حج مصر به ریاست محمد مختار جمعه در بیانیه‌ای بازگشت حاجیان مصری به کشور در اثر ایجاد مشکلات سیاسی، مذهبی، طایفه‌ای و یا گدایی کردن را مجازات متخلفان شمرد.
 
در این بیانیه آمده است: از آنجا که مراسم حج نشان از بندگی، عبادت و تقرب به خداوند است، نسبت به خروج از این چهارچوب عرفی این عبادت و پرداختن به مسائل سیاسی یا مذهبی هشدار می دهیم.
 
در این بیانیه با اشاره به مجازات متخلفان تاکید شده است: مجازات کسانی که با ایجاد مشکلات سیاسی و یا مذهبی در حج به دنبال تخریب وجهه مصر و آسیب رساندن به منافع ملی بوده و یا به دنبال تغییر این عمل عبادی به صحنه‌ای برای مسائل سیاسی هستند، بازگشت فوری به کشور و ارجاع متخلفان به دستگاه است.
 
کمیته حج مصر افزود: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی و یا تغییر هتل بدون هماهنگی مسؤولان مربوطه، در پاسپورت این افراد مهر تخلف از قوانین درج شده و به مدت 10 سال از آمدن به حج منع می شوند./981/ب902/د
ارسال نظرات