۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۲۷۹۲۳۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان ‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ اجرای طرح فلاح کمیته امداد آذربایجان شرقی، اجرای طرح فلاح با حضور مبلغان حوزوی و آغاز به کار دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یوسف زمانی، مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته 1510 طرح فلاح برای نزدیک به 32 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت در قالب هیأت های مذهبی برگزار شده است، این طرح در جهت تعمیق باورهای دینی و معرفتی، تقویت عزت و کرامت انسانی و پرورش روحیه نشاط و امید خانواده های تحت حمایت برگزار می شود.


وی با بیان این‌که مصون سازی خانواده ها از آسیب های اجتماعی از طریق ارتقای آگاهی های دینی و نیز از بین بردن روحیه انزواطلبی در خانواده های تحت حمایت از اهداف طرح فلاح است، گفت: تقویت بصیرت دینی به ویژه در میان نسل جوان، ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ارتقای سطح آگاهی خانواده ها نسبت به انحرافات و پیشگیری از اشاعه خرافه و افکار انحرافی از اهداف دیگر طرح فلاح است، در اجرای طرح فلاح از 28 مبلغ مذهبی استفاده شده است.


کیفیت فعالیت های فرهنگی و مذهبی ارتقا یابد

حجت الاسلام مهدی مجیدی، مشاور وزیر و دبیر ستاد اقامه نماز وزارت نفت، در نشست مشترک با مدیر عامل و اعضای شورای فرهنگی شرکت گاز استان بر ضرورت کیفیت بخشیدن به فعالیت های فرهنگی و مذهبی تاکید کرد و گفت: صوری سازی نماز یک آفت است.


وی با بیان این‌که برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی باید متناسب با جایگاه عظیم صنعت نفت در کشور برگزار شود، ادامه داد: 750 روحانی در وزارت نفت در برپایی نماز جماعت و فرهنگی همکاری می کنند.


مشاور وزیر نفت و دبیر ستاد اقامه نماز وزارت نفت، رضایت پرسنلی و مدیریتی، داشتن بینش سیاسی، دانش علمی و اطلاعات به روز را از ویژگی های بارز امامان نماز جماعت وزارت نفت عنوان و تفسیر نهج البلاغه و عهد نامه مالک اشتر را به تمامی مدیران و اعضای شواری فرهنگی توصیه و خواستار برنامه ریزی در برنامه ها و فعالیت های شورای فرهنگی شد.


دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در تبریز آغاز به کار کرد

علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و رشاد اسلامی استان گفت: دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، آغاز به‌کار کرده و از مهرماه در سه رشته، دانشجو می‌پذیرد.


وی با بیان این‌که دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی  به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، آغاز به‌کار کرده و از مهرماه در سه رشته، دانشجو می‌پذیرد، افزود: اگر بخواهیم شاهد پیشرفت و خلاقیت در عرصه‌ی فرهنگ و هنر بوده و بزرگان و آینده‌سازان این حوزه را تربیت کنیم ناگزیریم به حوزه آموزش بپردازیم.


صفی‌پور با بیان این‌که ایجاد این مرکز کمک می‌کند تا شاهد رشد و بالندگی فرهنگ و هنر در استان و کشور باشیم، گفت: این دانشگاه از اوایل مهر ماه در رشته‌ موسیقی(نوازندگی ساز ایرانی) ،هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی (نقاشی) در مقطع کاردانی دانشجو می‌پذیرد.


وی با اشاره به اینکه اگر فضای دانشگاهی با فرهنگ و هنر در کنار یکدیگر قرار بگیرند اتفاقات خوبی در مباحث نظری و کاربردی رقم خواهد خورد، گفت: پیوند علم و هنر موجب رشد و توسعه جامعه و افراد آن گشته و مسیر اعتلای  کشور اسلامی ایران را رقم می‌زند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: ثبت‌نام در دانشگاه فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی، از طریق سایت سازمان سنجش امکان‌پذیر است و علاقه‌مندان می‌توانند در روزهای آتی با مراجعه به این سایت در رشته‌های یاد شده ثبت‌نام کنند.


پیام استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت روز خبرنگار

اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت 17 مرداد، سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، این روز را به اصحاب رسانه و مطبوعات استان تبریک گفت و اظهار داشت: 17 مرداد یادآور تلاش عزیزانی است که می‌نویسند و روایت می‌کنند تا به جامعه خویش دانایی و آگاهی ببخشند.


وی در این پیام خاطرنشان کرد: خبرنگاران، وجدان‌های بیداری هستند که با قلم و بیان و تصویرگری خود، راه پیشرفت و اعتلای جامعه را در عرصه‌های گوناگون هموار می‌سازند؛ از این رو دولت تدبیر و امید پیشرفت‌ها و توفیقات فراوان خود را به ویژه مرهون این عزیزان نیز می‌داند.


اینجانب به عنوان خادم کوچک دولت در استان آذربایجان شرقی در سال دولت و ملت، هم‌دلی و هم‌زبانی، دست آحاد فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی را در ادامه راه پیشرفت و اعتلای استان به گرمی می‌فشارم. در پایان ضمن تبریک روز خبرنگار حضور تک‌تک دست‌اندرکاران این حرفه، یاد شهدای خبر و رسانه به ویژه خبرنگار شهید محمود صارمی و شهدای رسانه‌ای استان را گرامی می‌دارم. قامت‌تان به استواری قلم‌تان./853/پ203/ح

ارسال نظرات