۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۸۰۹۰۵
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

اسارت دانشگاهی انسان‌ ساز بود

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اسارت دانشگاهی بود که انسان‌های بزرگی را تربیت کرد که امروز نقش این تربیت را در فعالیت‌های درخشان آزاگان مشاهده می‌کنیم.
حجت الاسلام شهيدي محلاتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیش از ظهر امروز در کنگره ملی تجلیل از آزادگان که در تالار وحدت برگزار شد، ضمن تبریک سالروز بازگشت آزادگان و ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و با اشاره به نکاتی درباره آزادگان گفت: آزادگان هیچ‌گاه فراموش نشده‌ و نخواهند شد و ما هر چه داریم به برکت خون شهدا و ایثارگری آزادگان سرافراز است.

 

وی افزود: 36 هزار نفر از اسرای ما که رزمنده بودند نزدیک به 90 درصد آنها نیز جانباز شدند یعنی تا آخرین گلوله مقاومت کردند این آزادگان در غالب سپاه، ارتش، ناجا و بسیج به اسارت در‌آمدند.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: 24 هزار نفر از اسرای ما تا زمان آزادی خبری از آنها نبود یعنی صدام آنها را جایی برده بود که صلیب سرخ از محل آنها بی‌اطلاع بود.

 

حجت‌الاسلام شهیدی افزود: 500 نفر از اسرای ما از جمله شهید تندگویان در زندان و اردوگاه‌های عراق به واسطه شکنجه‌های شدید به شهادت رسیدند.

 

وی گفت: حدود هزار نفر از افسران و به ویژه خلبانان ده سال یا بیشتر دور از چشم صلیب سرخ بودند بنابراین بسیاری به عنوان مفقود مطرح بودند، یکی از آخرین اسرا خلبان شهید حسین لشگری بود که از اوایل جنگ اسیر شد 12 سال در زندان انفرادی شکنجه و 18 سال اسیر بودند سال 78 آزاد شده و چون شکنجه زیادی دیده بودند در سال 88 به شهادت رسیدند.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: اکثر آزدگان ما از اقلیت‌های مختلف دینی و مذهبی جالب است که بدانید همه نیز گوش به فرمان امام راحل بودند.

 

حجت‌الاسلام  شهیدی افزود: در اسارت از کوچک، بزرگ و خانم‌ها نیز بودند در این میان برخی خوب درخشیدند، اسارت دانشگاهی بود که انسان‌های بزرگی را تربیت کرد که امروز نقش این تربیت را در فعالیت‌های درخشان آزادگان مشاهده می‌کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد شهید در خدمت آزادگان بوده افتخار ما است که در خدمت آزادگان و ایثارگران باشیم اما با وجود فعالیت‌های انجام شده تا کنون اعتراف می‌کنیم که نتوانستیم کاری در خور برای جانبازان و ایثارگران انجام دهیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات