۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۸۲۳۵۵
وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی:

اسرائیل توانمندی عملیاتی برای حمله به ایران را نداشت

خبرگزاری رسا ـ وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بسیار نزدیک بود.
باراک

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شب گذشته در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که این رژیم در سال 2010 تا 2012میلادی به حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران بسیار نزدیک بود.


باراک که  پیش از این به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز منصوب شده است اعلام کرد: اسرائیل برای حمله به ایران در آن سالها آماده بود اما در 2010 فرمانده ستاد کل ارتش اعلام کرده بود که اسرائیل فاقد "توانمندی عملیاتی" برای حمله به ایران است. در سال 2011 نیز دو وزیر مهم اسرائیل در لحظه آخر با این حمله مخالفت کردند.


وی در ادامه گفت که در سال 2012 نیز زمانبندی انجام شده برای حمله به دلیل رزمایش مشترک آمریکا- اسرائیل و همچنین سفر وزیر دفاع آمریکا به اسرائیل مناسب نبود.


یعلون همچنین اعلام کرد دو وزیری که با حمله به ایران مخالفت کرده بودند (یوال اشتاینیتز و موشه یعلون) درحال حاضر از حامیان جدی طرح حمله به ایران به شمار می‌روند.


باراک اعلام کرد در سال 2011 نتانیاهو به وی و لیبرمن، وزیر خارجه وقت گفته بود که یعلون و اشتاینیتز با نقشه حمله به ایران موافق هستند. اما زمانی که فرماندهان نظامی برای در جلسه توجیهی 8 وزیر عالیرتبه به توضیح مراحل حمله به ایران پرداختند این دو مقام صهیونیست مخالفت خود با طرح را اعلام کردند./994/ب102/د

ارسال نظرات