۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۸۲۴۶۸
واشنگتن پست:

موج سفرها به ایران نشان‎دهنده دودستگی آمریکا و اروپا است

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه آمریکایی وابسته به جمهوریخواهان ضمن انتقاد از «عجله» اروپایی‎ها برای سفر به تهران و از سرگیری تعاملات اقتصادی با ایران، این موضوع را «تازه‌ترین نشانه‌ها از دودستگی آمریکا و اروپا» خواند.
ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سفرهای مقامات اروپایی به تهران و همچنین برنامه برخی از اعضای اتحادیه اروپا برای سفر به ایران، انتقاد یک روزنامه وابسته به جمهوریخواهان را به همراه داشته است.

 

واشنگتن پست در گزارشی مبسوط درباره واکنشها به برجام از سوی مقامات اروپایی به آنچه «عجله و تعجیل» اعضای اتحادیه اروپا برای ازسرگیری و تعاملات اقتصادی با ایران خوانده، پرداخته است.

 

در این گزارش آمده است: جوهر توافق تاریخی با یاران برای محدود کردن برنامه هسته‎‌ای این کشور هنوز خشک نشده بود که هواپیمای دولت آلمان حامل اعضای ارشد اقتصادی این کشور در تهران به زمین نشست.

 

این روزنامه ادامه داد: این اولین سفر عجله‌ای وزرای اروپایی و تاجران این کشورها به اقتصادی است که قرار است درهای آن  پس از سالها تحریمهای سخت دوباره بازگشایی شود. هتلهای مجلل تهران پر شده و میزهای رستورانهای مطرح به ندرت خالی است چون علی رغم آنکه درباره توان رییس‌جمهور اوباما برای غلبه بر مخالفت کنگره با توافق عدم اطمینان وجود دارد، خارجی ها در حال سرازیر شدن(به ایران) هستند.

 

روزنامه وابسته به جمهوریخواهان نوشت: موج بازدیدها از تهران، آخرین و جدیدترین نشانه‌ها از دودستگی در حال گسترش آتلانتیکی بین آمریکا و اروپا است؛ در جایی که مخالفت اندکی بر سر توافقی حاصل شده برای برچیدن اهداف و جاه‌طلبیهای هسته‌ای ایران وجود دارد.

 

واشنگتن پست همچنین افزود: 5 کشور دیگری که به حصول توافق کمک کردند(غیر از ایران)، به کنگره آمریکا گفته‌اند آنها به میز مذاکره برنخواهند گشت. سفرهای مقامات عالی رتبه به تهران نشان می‌دهد رهبران آمریکایی حتی نمی‌توانند اروپایی ها را از رزرو بلیط در آستانه رای گیری 17 سپتامبر در کنگره باز دارند./982/ب101/د

ارسال نظرات