۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۸۲۷۹۶
عضو ارشد تیم مذاکرات هسته ای:

مذاکرات منجر به رشد بلوغ سیاسی در کشور شد

خبرگزاری رسا - عضو ارشد تیم مذاکرات هسته ای گفت: مذاکرات منجر به رشد بلوغ سیاسی در کشور شد و بیشتر نقد هایی که در این رابطه مطرح شد از سر دلسوزی و منافع ملی کشور بود.
سيد عباس عراقچي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکرات هسته ای در نشست «مذاکرات هسته ای و علوم سیاسی در ایران» که پیش از ظهر امروز یکشنبه اول شهریور در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: ما با اتکاء به ملت ایران به این پیروزی دست یافتیم.

 

وی اظهار داشت: وقتی اهداف طرف مقابل مذاکرات را بررسی کنیم نتایج ما گویا و آشکار است و نیاز  به دفاع نداریم.

 

عضو ارشد تیم مذاکرات هسته ای با تأکید بر اینکه ما باید فرصت ها را شناسایی کنیم و از آن استفاده و بهره ببریم، گفت: گفتمان متفاوت از برکت های بزرگ برجام بود، این مذاکرات منجر به رشد بلوغ سیاسی در  کشور شد.

 

عراقچی از دیگر فرصت های که مذاکرات در کشور به وجود آورد ایجاد فضای بحث و گفتگو دانست و بیان کرد: مواضع مهم کشور توسط مخالفان و موافقان با تمام جزئیات در محیط با آرامش، بند به بند نقد و بررسی شد.

 

وی گفت: اکثر نقد و انتقاد ها در جهت صدق و حسن نیت برای حفاظت از دستاورهای کشور صورت گرفت.

 

عضو ارشد تیم مذاکرات هسته ای با انتقاد از برخی افراد که قصد فرافکنی را در مذاکرات داشتند، گفت: مخالفت برخی گروه ها رنگ و بوی دیگری داشت و برخی  قصد داشتند اکسیژن را قطع کنند.

 

عراقچی تأکید کرد: برخی نقد ها از دلسوزی است و وظیفه ما پاسخگویی است و منافع ملی بر منافع شخصی ارجحیت دارد.

 

وی با انقاد از افرادی که ادعاهای نادرستی از شرایط هسته ای مطرح می کنند، گفت: این افراد حتی یک بار هم از روی توافق نامه نخوانده اند که ادعاهای نادرست را مطرح می کنند و ذهن مردم را منحرف می کنند.

 

عضو ارشد تیم مذاکرات هسته ای با تأکید بر اینکه آب سنگین اراک حفظ می شود، بیان کرد: در رابطه با آب سنگین اراک  آمریکا بازنده این جریان است و علی رغم اینکه آنها حتی اسم آن را مطرح نمی کردند امروز در توافق نامه مجبور شدند آن را به نامی که آژانس نامیده است ذکر کنند./818/پ202/ش

ارسال نظرات