۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۸۴۱۷۶

حمله نیروهای صهیونیستی به مراسم بزرگداشت یکی از کاریکاتوریست‎های فلسطین

خبرگزاری رسا ـ عناصر پلیس رژیم صهیونیستی با حمله به شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید "ناجی علی" کاریکاتوریست برجسته فلسطینی را برهم زدند.
علي ناجي کاريکاتوريست فلسطيني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عناصر پلیس رژیم صهیونیستی شب گذشته با حمله به شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید "ناجی علی" کاریکاتوریست برجسته فلسطینی که در زادگاه وی؛ روستای شجره در صفد واقع در شمال فلسطین اشغالی برگزار شد، 5 نفر را بازداشت کردند.


در این یورش تعدادی از یهودیان تندرو نیز شرکت داشتند و با حمله به شرکت کنندگان در این مراسم با آنها درگیر شدند و پلیس رژیم صهیونیستی نیز به منظور حمایت و تامین امنیت این افراد وارد عمل شد.

 

رنا بشاره از هنرمندان فلسطین تصریح کرد که ما برای بزرگداشت یاد و خاطره شهید ناجی علی به اینجا آمده بودیم و من قبر وی را با گلوله ترسیم کرده و در روستای شجره گذاشته ام تا این پیام را به همگان برسانم که روح ناجی علی همچنان در آسمان فلسطین و زادگاهش در پرواز است و او نماد پایداری و ایستادگی است.

 

جهد ابو ریا وکیل فلسطینی نیز خاطر نشان کرد که ما برای ورود به اینجا نیازمند کسب اجازه از کسی نیستیم و بازگشت به روستاها و شهرهایی که از آنجا کوچانده شده ایم، حق ماست و این کمترین هدیه ای است که ما می توانیم به روح ناجی علی که خدمات زیادی به فلسطین کرد، تقدیم کنیم.

 

ناجی سلیم حسین علی اسم مستعار "علی ادهمی" کاریکاتوریست برجسته فلسطینی است که در سال 1936 در روستای شجره واقع در الجلیل شمالی در فلسطین اشغالی دیده به جهان گشود. در سال 1948 خانواده ناجی علی به همراه اهالی روستا به بنت جبیل لبنان کوچانده شدند و در اردوگاه عین حلوه در شرق شهر صیدا ساکن شدند.

 

وی در 22 ژوئیه سال 1987 به هنگام رفتن به دفتر روزنامه القبس از سوی سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی ترور شد و پس از 38 روز که در حالت کما در بیمارستان نگهداری می شد، به شهادت رسید./994/ب102/د

ارسال نظرات