۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۸۵۳۹۶

انتقاد شدید امام جمعه نجف از برگزاری همایش ضد عراقی در قطر

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف اشرف با محکومیت برگزاری همایش مصالحه ملی عراق در قطر تأکید کرد که این کشور حامی داعش است.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، از حمایت قطر از داعش انتقاد کرد و گفت: همایش دوحه، نقشه و اقدام ناصحیح آنان در نادیده گرفتن تجربیات عراق است. ملت عراق از حمایت و پشتیبانی قطر از داعش به خوبی آگاه هستند.


وی از تلاش دشمنان در جهت سرنگونی حکومت عراق خبر داد و افزود: دشمنان با تخریب حرم امامین عسکرین (ع) در سامرا درپی کاشتن بذر فتنه در عراق بودند که مرجعیت با هوشیاری به مبارزه با آن پرداخت.


حجت الاسلام قبانچی دومین نقشه دشمنان در عراق را نفوذ و استقرار داعش در این کشور دانست که این حربه آنان با شکست مواجه شد و خاطرنشان کرد: دشمنان بعد از قبول شکست در این دو مرحله درصدد ایجاد فتنه سیاسی و سوء استفاده از تظاهرات‎ها بودند که بار دیگر با سخنان مرجعیت مواجه شدند.


وی به عوامل مهاجرت جوانان به خارج اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل مهاجرت جوانان به کشورهای خارجی، فتنه داخلی است که مستکبران جهانی از آن حمایت می‎کنند.

 

امام جمعه نجف انتخاب استاندار جدید برای این استان را از موارد طرح اصلاحات دانست و تاکید کرد که تغییر استاندار نجف نشان دهنده هماهنگی بین سران قوای مجریه و مقننه جهت بازسازی این استان است.


حجت الاسلام قبانچی دولت را موظف به حل مشکلات اجتماعی، آموزشی و درمانی خواند و گفت: دولت‎مردان باید سیاست‎های مناسب و زود بازدهی را در حل مشکلات اجتماعی، آموزشی و درمانی ارائه کند.

 

استاد حوزه علمیه نجف به شبهات مطرح شده علیه امامت از سوی احمد الطیب، شیخ الازهر مصر که گفته است شیعیان ادعای پذیرش قرآن و نوشتن آن از سوی صحابه پیامبر اکرم (ص) را دارند پس در نتیجه باید اصحاب را تایید کنند، پاسخ داد و خاطرنشان کرد: همان طور که گفتیم شیعیان به همه اصحاب نقد ندارند بلکه اعتقاد دارند که برخی از این اصحاب در مسیر منحرف قدم برداشتند.


وی تاکید کرد: علت پذیرش قرآن از سوی علمای شیعه تایید ائمه معصوم (ع) است. معصومان (ع) قرآن را حجت بر انسان‎ها دانسته‎اند. این قرآن مورد تایید اهل بیت (ع) است و اگر اشکال و نقضی در آن بود آنان اعتراض می‎کردند.

 

حجت الاسلام قبانچی افزود: قرآن کریم به عدم تحریف خود تأکید دارد و آیاتی در زمینه محافظت از این کتاب از سوی خود خداوند وجود دارد./994/ب901/د

ارسال نظرات