۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۸۹۰۲۷
دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت:

اسرائیل با آسودگی خاطر از عدم واکنش جهان عرب در قدس شریف جنایت می‎کند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با اطمینان خاطر از عدم واکنش مسلمانان و جهان عرب به اقدامات جنایتکارانه در مسجد الاقصی دست می زند.
شيخ ماهر حمود از علماي اهل تسنن لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان در سخنرانی خود در مسجد قدس صیدای این کشور، به اقدامات خرابکارانه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت: سکوت کشورهای عربی و اسلامی نسبت به توهین شهرک نشینان افراطی به مقدسات مسلمانان باید موجب شرمساری دولتمردان عرب شود.

وی افزود: در سال 1969 میلادی، زمانیکه مسجد الاقصی به دست مزدوران صهیونیستی به آتش کشیده شد، نخست وزیر وقت این رژیم اعلام کرد که پس از این اقدام، دیگر از ترس اینکه اعراب برای دفاع از قدس به اسرائیل حمله ور شدند، تا مدت‌ها نمی توانست بخوابد و پس از اینکه واکنشی از سوی کشورهای عربی و اسلامی دیده نشد به این نتیجه رسید که این کشورها در خواب غفلت به سر برده و جای هیچ نگرانی نیست.

ماهر حمود این سوال را مطرح کرد که چرا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی پس از اینکه در این سال‌ها روابط عمیقی را با برخی کشورهای مرتجع عربی ایجاد کرده است، باید در مورد توهین به مقدسات مسلمانان در قدس شریف به خود هراسی راه بدهد؟

این عالم اهل سنت لبنان از مسلمانانی که تلاش خود را انجام دادند تا از مسجد الاقصی در برابر این یورش‌ها حمایت کنند، قدردانی کرد و اظهار داشت: مردم فلسطین با ابزار و امکانات موجود در حال دفاع از سرزمین و مقدسات خود هستند و عدم حمایت جهان عرب از مردم مظلوم فلسطین خیانتی است که غیر قابل توجیه است.

 

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت در پایان تصریح کرد: درست است که قبله اول مسلمانان از مسجد الاقصی به کعبه معظم تغییر کرد، اما قبله اول جهاد اسلامی همان مسجد الاقصی است که در حال حاضر در چنگ یهودیان تندرو گرفتار شده است. قدس شریف قبله اول جهاد باقی می ماند تا وعده نصرت الهی محقق شود./1321/ب902/ک

ارسال نظرات