۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۹۰۴۹۴
آیت الله علما مطرح کرد؛

بی کفایتی آل سعود مصیبتی بزرگ در حج رقم زد/ آمریکا دشمن صلح جهانی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با اشاره به بی کفایتی و ناتوانی دولت سعودی در اداره امور حج، گفت: مسؤولان سعودی باید مسؤولیت کوتاهی و تقصیر خود در حادثه منا را بر عهده بگیرد.
حجت الاسلام و المسلمين علما نماينده ولي فقيه در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن ناتوان و از کار افتاده خواندن مسؤولان سعودی، اظهار داشت: مسؤولان سعودی باید مسؤولیت کوتاهی و تقصیر خود در حادثه منا را بر عهده بگیرد.


امام جمعه کرمانشاه با برشماری حوادث حج در سال جاری ادامه داد: سوء مدیریت دولت سعودی منجر به حوادثی از جمله سقوط جرثقیل و حادثه منا و دیگر حوادث مشابه شد که بر اثر آن حجاج زیادی جان خود را از دست دادند و خانواده های بی شماری عزادار شدند.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه خواستار اداره امور حج به دست همه کشورهای اسلامی شد و ابراز داشت: دولت سعودی بی کفایتی و ناتوانی خود را در اداره امور حج بارها به اثبات رسانده و نشان داده مدیریت صحیح و کارآمدی در این زمینه ندارد.


خطیب نماز جمعه کرمانشاه افزود: متأسفانه مسؤولان عالی رتبه سعودی به علت عدم توانایی در قبول مسؤولیت این حادثه، قضا و قدر الهی را علت حادثه ذکر کرده اند، حاکما سعودی باید درباره این حادثه پاسخگو باشند و با مدیریت صحیح مانع تکرار حوادث مشابه شوند.


وی ادعای های آل سعود را واهی و پوچ دانست و تأکید کرد: آل سعود ادعای اداره جهان اسلام را دارد در صورتی که از عهده اداره امور داخلی کشور خود عاجز است، مسؤولان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران با تمام توان در حال خدمت به زائران هستند تا اندکی از بار سنگین غم و اندوه آن ها بکاهند.


آیت الله علما در ادامه تصریح کرد: دفاع مقدس یادآور جنایات بی شمار آمریکا و رژیم صهیونیستی و دشمنی پایان ناپذیر آن ها با اسلام است.


امام جمعه کرمانشاه آمریکا و اسرائیل را دشمن صلح جهانی دانست و بیان داشت: نقش شیطان بزرگ را در تمام جنایات و گرفتاری های دنیا می توان دید و نباید در هیچ زمانی به آن ها اعتماد کرد زیرا آن ها همواره به دنبال اختلال در جوامع اسلامی بوده و هدفی جز تفرقه در دنیای اسلام را دنبال نمی کنند.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه پیشرفت های کشور را مرهون تلاش جوانان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اسلام جوابگوی تمام نیازهای کشور است و روحیه سازندگی و جهادگری را در جوانان کشور به وجود می آورد، دشمنان برای سرپوش گذاشتن بر این امر علیه کشور به جنگ پرداختند و کشور ایران را پس از انقلاب تحریم اقتصادی کردند اما هیچ گاه در این مسیر به اهداف شوم خود دست نیافتند.


وی در پایان با اشاره به سوم و نهم مهر ماه سال روز تهاجم آمریکا به افغانستان و روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی تصریح کرد: آمریکا و رژیم کودک کش اسرائیل پرونده ای سیاه در زمینه تضییع حقوق مظلومان دارند و همواره با رقم زدن جنایاتی هولناک برگی دیگر بر این پرونده می افزایند و چهره ای منفور از خود در جهان به نمایش گذاشته اند.


شایان ذکر است، نمازگزاران کرمانشاهی پس از اقامه نماز جمعه، در اعتراض به بی کفایتی و کوتاهی دولت آل سعود، مسیر مسجد جامع کرمانشاه تا میدان آزادی را راهپیمایی کرده و با بارماندگان حادثه منا ابراز همدردی کردند./857/201/ب2

ارسال نظرات