۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۲۹۱۰۹۴
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

توجه همزمان به درمان و پیشگیری ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای سلامت مردم صرفا نباید به درمان توجه شود بلکه اولویت با پیشگیری است و باید در زمینه وقف باید همزمان با درمان به مساله پیشگیری نیز توجه شود.
عليرضا مرندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا مرندی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان، عصر امروز در نشست مشترک کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای فاجعه منا گفت: در راستای سلامت مردم صرفا نباید به درمان توجه شود بلکه اولویت با پیشگیری است و باید در زمینه وقف باید همزمان با درمان به مساله پیشگیری نیز توجه شود.

 

وی افزود: درمان سلامت همه مردم را فراهم نمی‌کند اما پیشگیری کاهش بیماری را سبب شده و ضامن سلامت جامعه است، امروز مساله پیشگیری نسبت به درمان مورد غفلت قرار گرفته است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر ما به مساله پیشگیری توجه نکنیم ناچار به افزایش بیمارستان هستیم در حالیکه هزینه‌ پیشگیری با هزینه‌های درمان قابل مقایسه نیست.

 

مرندی افزود: در حوزه درمان بیمارستان نیاز به تجهیزاتی دارد که ما نمی‌توانیم همه این تجهیزات را تولید یا فراهم کنیم بنابراین باید از خارج با هزینه‌های گزاف وارد کنیم که در نهایت تقبل این هزینه‌ها بر عهده مردم خواهد بود.

 

وی بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه باید افزون بر بیمارستان‌سازی به ساخت خانه بهداشت در راستای پیشگیری از بیماری در شهرها و روستاهای محروم توجه داشته باشد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خانه بهداشت و مراکز دیگر سبب توجه به مساله پیشگیری و کم شدن هزینه درمان می‌شود ما باید همزمان با بیمارستان‌سازی مساله بهداشت و پیشگیری را مد نظر خود قرار دهیم./807/202/ش

ارسال نظرات