۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۹۳۶۰۶
مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه:

مردانگی، غیرت دینی و مسؤولیت‌پذیری رمز بقای انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه در جمع طلاب حوزه علمیه کرمانشاه، گفت: مردانگی، غیرت دینی و مسؤولیت‌پذیری رمز بقای انقلاب است و سبب حفظ انقلاب در برابر خطرها می‌شود.
حجت الاسلام سعيد فتحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سعید فتحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه کرمانشاه، با اشاره به مسؤولیت پذیری افراد در جامعه عنوان داشت: در جهان آخرت تمامی انسان ها به واسطه عمل نکردن و کوتاهی در انجام وظایفشان مؤاخذه می شوند.


حجت الاسلام فتحی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) بیان داشت: انسان ها که خلیفه الله هستند به اعمال و رفتارشان در قیامت رسیدگی خواهد شد حتی حیوانات نیز از این امر مستثنی نیستند.


وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام وظیفه الهی و دینی خود را انجام دادند، اظهار داشت: اقتدار و امنیت ایران مرهون مجاهدت و شجاعت شهدا است و به برکت مدیریت رهبری فرزانه و توانمند توانستیم به اهدافی که مد نظر اسلام و انقلاب بود دست پیدا کنیم.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در ادامه افزود: اما عده ای در ایام انقلاب و حتی اکنون علاوه بر اینکه از آرمان های امام و انقلاب پاسداری نمی کنند بلکه به دنبال روزنه‌ای برای حمایت از دشمنان انقلاب و اسلام هستند.


حجت الاسلام فتحی یادآور شد: مثل این افراد همانند قومی است که شعارشان «به من چه و به تو چه» است و در انجام وظایف مسؤولانی که در راستای پیشرفت، موفقیت و عزت انقلاب حرکت می‌کنند خلل وارد می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) خود را در برابر مردم مسؤول و خدمت‌گزاری و رسیدگی به امور مردم را افتخاری برای خود می‌دانست، از این رو در جامعه امروزی مردانگی، غیرت دینی و مسؤولیت‌پذیری امری واجب و ضروری به شمار می رود.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه بیان داشت: متأسفانه فساد و بی بند و باری روز به روز در بین جوانان و خانواده های ایرانی در حال ترویج است و به راحتی از فرهنگ غلط غرب تبعیت می‌کنند.


حجت الاسلام فتحی به ضرورت و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره و ابراز کرد: هر یک از افراد جامعه در احیای امر به معروف نقش دارند از این رو نباید نسبت به دامی که استکبار برای مسلمانان ایجاد کرده بی تفاوت باشند.


وی نقش طلاب، روحانیان و علما را در این امر بسیار با اهمیت خواند و گفت: برای ابقای انقلاب و حفظ نظام با اتحاد و همکاری باید دین خود را نسبت به انقلاب و اسلام ادا کنیم و رسالتی که بر دوش داریم با مسؤولیت پذیری و خدمتگزاری، مردم و جامعه را به سمت اسلام ناب محمدی هدایت کنیم.


مدیر حوره علمیه خواهران استان کرمانشاه یادآور شد: جامعه ای که نماز را به جماعت و به موقع به پا می دارند اما از ارزش های اسلام و انقلاب حفظ و پاسداری نمی کنند قطعأ عملشان بی نتیجه است و تسلط دشمنان بر آن ها راحت تر و امکان پذیر می شود.


حجت الاسلام فتحی در پایان بیان داشت: هدف شهدا حفظ انقلاب و پاسداری از ارزش های نظام و اسلام بود، اکنون این روحیه باید حفظ گردد در غیر این صورت جایگاه اسلام به خطر خواهد افتاد./857/202/ب2

ارسال نظرات