۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۹۶۴۳۷

مفتی مصر عدم مشارکت در انتخابات را حرام اعلام کرد

خبرگزاری رسا ـ در پی حضور کمرنگ مردم مصر در انتخابات پارلمانی این کشور، مشاور مفتی مصر خاطر نشان کرد که مشارکت در انتخابات واجب است.
شوقي علام مفتي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی استقبال کمرنگ مردم مصر در انتخابات پارلمانی این کشور، مجدی عاشور مشاور علمی مفتی مصر خاطرنشان کرد که عدم حضور در انتخابات و رأی ندادن از نظر شرعی حرام است.

 

مجدی عاشور افزود: مشارکت در انتخابات همانند شهادت دادن، واجب ملی است. نامزد شدن افراد به معنای آن است که دیگران در مورد آنان شهادت بدهند، از این روی عدم حضور مردم در انتخابات به معنای تمکین نکردن به ادای شهادت است و شانه خالی کردن از شهادت نیز در شرع مقدس حرام است.

 

از سوی دیگر، شوقی علام مفتی مصر پس از انداختن رأی خود در صندوق انتخابات خاطر شان کرد که امروز مردم مصر با شروع انتخابات، وارد مرحله جدید از تاریخ خود می‌شوند که این امر مستلزم حضور هرچه بیشتر مردم در صفوف انتخاباتی و نمایش همبستگی و اتحاد خود به جهانیان است.

 

علام افزود: مردم مصر با حضور خود، جهانیان را شگفت زده کرده و نقشه‌های افرادی را که به نام دین به دنبال تحقق اهداف و مصالح شخصی خود هستند، با شکست روبه رو خواهند کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات