۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۹۸۸۸۸

چند خبر کوتاه از قزوین

خبرگزاری رسا ـ تاکید فرمانده نیروی دریایی ارتش به توسعه علمی و رسیدن به خودکفایی، برگزاری همزمان نمایشگاه قرآن با کنگره شیخ مجتبی قزوینی و عیادت استاندار قزوین از پدر دو شهید از جمله عناوین اخبار کوتاه قزوین به شمار می‌رود.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، امیر دریادار دکتر حبیب‌اله سیاری به همراه هیأتی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و مرکز رشد واحدهای فن‌آور از پژوهش‌ها و تولیدات این دانشگاه از جمله ربات زیردریایی، خودروهای الکتریکی- هیبریدی پاراکس، خودروهای خورشیدی هاوین 1 و 2، موتور سیکلت برقی، هواپیمای بدون سرنشین، انواع ربات‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و مرکز ایده‌های نو بازدید و با نخبگان و پژوهشگران این دانشگاه به گفت‌وگو پرداخت.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بازدید، ضمن تاکید بر اهمیت ارتقای مباحث علمی و پژوهش‌ها برای توسعه کشور بر افزایش ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

 

سیاری با ابراز خرسندی از کسب مقام‌های برتر جهانی توسط پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، تاکید کرد: مطلوب است تا دانشگاه‌های دیگر نیز از تجربیات این دانشگاه و مرکز رشد واحدهای فن آور آن بهره‌مند شده و بتوانند موفقیت‌های خوبی را در این حوزه کسب کنند.

 

باید با توسعه علمی کشور در همه ابعاد به خودکفایی برسیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: با حمایت مسؤولان از پروژه‌ها و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، قطع‌ییقن شاهد گسترش علم، توسعه تکنولوژی و پیشرفت همه‌جانبه در کشور خواهیم بود.

 

سیاری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص توسعه علمی کشور گفت: اگر به این توصیه مهم معظم‌له توجه شود، می‌توان به آینده امیدوار بود و به موفقیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف علمی دست یافت، تا یک کشور پیشرفته باشیم.

 

وی با بیان اینکه امروز باید با توسعه علمی کشور در همه ابعاد به خودکفایی برسیم، خاطرنشان کرد: از پژوهشگران، دانشجویان و استادان دانشگاه ها دعوت می‌شود تا با حضور در مراکز نیروی دریایی و بازدید از موشک‌ها، ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها بتوانند پیشرفت‌ها را ارزیابی‌ کنند و با شناخت از امکانات و داشته‌ها می توانیم همکاری‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته باشیم.

 

هدف ما برگزاری همزمان نمایشگاه قرآن با کنگره شیخ مجتبی قزوینی است

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، مهدی احمدی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در خصوص برگزاری دوازدهمین نمایشگاه قرآن در استان گفت: اعتقادم این است که نمایشگاه قرآن باید بسیار قویتر از نمایشگاه کتاب در استان برگزار شود زیرا ظرفیت قزوین برگزاری اینگونه از برنامه‌های فرهنگی بالاست.

 

وی در ادامه افزود: هفته گذشته جلسه ای با حضور ستاد استانی برگزاری نمایشگاه قرآن با حضور نمایندگانی از شهرداری، استانداری، معاونت فرهنگی سپاه، اوقاف، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و صداوسیما و حوزه علمیه برگزار شد تا بحث قرآن فقط در حیطه و انحصار اداره کل ارشاد نباشد.

 

احمدی با بیان اینکه هر حرکت فرهنگی باید از حالت انحصاری خارج شود، بیان کرد: یعنی اگر ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های فرهنگی با یکدیگر تجمیع شود به طور یقین اینگونه از برنامه‌های با صرفه جویی و به صورت فاخر برگزار شده و اثرگذاری و اقبال به آن افزایش می‌یابد.

 

در تامین بودجه نمایشگاه قرآن مشکلی نداریم

این مسؤول تصریح کرد: هدف ما تقویت ستاد استانی نمایشگاه قرآن است، در جلسه دوم با حضور اعضای این ستاد برنامه ریزی‌های نهایی انجام می‌شود؛ زیرا باید از همه ظرفیت‌های استان برای برنامه‌های فرهنگی و دینی استفاده کرد در گذشته این ستاد به صورت کامل فعال نبود.

 

وی عنوان کرد: در آذرماه کنگره مرحوم آیت الله مجتبی قزوینی را در دست انجام داریم که با دیدار از مراجع و حوزه‌های علمیه قم و مشهد مشورت‌هایی در این خصوص صورت گرفته شده است.

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه یادآور شد: کنگره این عالم برجسته برای 25 آذرماه در نظر گرفته شده است که مصادف با روز پژوهش است و امیدواریم شرایط برگزاری نمایشگاه قرآن در همان هفته پژوهش فراهم شود.

 

احمدی در پایان گفت: معتقدم در مباحث قرآنی هیچ کس نباید تردیدی نسبت به تامین بودجه داشته باشد و هدف ما برگزاری نمایشگاهی فاخر و تاثیرگذار باشد هیچ مشکلی در تامین بودجه نداریم و وزارتخانه در این زمینه حمایت لازم را از اداره ارشاد استان دارد.

 

استاندار قزوین به عیادت پدر دو شهید شتافت

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، مرتضی روزبه، استاندار قزوین صبح امروز در این عیادت در جریان آخرین وضعیت جسمی و اقدامات درمانی وی گرفت و توصیه‌های لازم را به کادر پزشکی این بیمار ارائه کرد.

 

محمد تقی نوری فرد، پدر دو شهید بر اثر ضربه مغزی هم‌اکنون در بخش آی سی یو بیمارستان بوعلی و تحت مراقبت پزشکان مربوطه تحت درمان است.

 

شهیدان محمود و احمد نوری فرد به ترتیب در عملیات خیبر در جزیره مجنون و عملیات کربلای پنج در شلمچه به فیض شهادت رسیدند./955/203/ب3

ارسال نظرات