۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۹۹۴۳۷
عضو ارشد حزب الله تأکید کرد؛

ارتباط نزدیک 14 مارس با عربستان و تکفیری‎ها نمایان است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان اقدامات حامیان جریان 14مارس و در رأس آنها حزب المستقبل را منافی امنیت لبنان دانست.
حجت الاسلام نبيل قاووق، نايب رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبییل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، در مراسم یادبودی که از سوی این حزب برگزار شد، گفت: کسانی که داعش را برای کشور یک تهدید جدی تلقی نمی کنند یا جاهل هستند و یا خود را به جهالت زده اند.


وی افزود: حامیان جریان 14مارس نیز نمی خواهند بپذیرند که داعش یک خطر جدی برای به چالش کشیدن امنیت لبنان است و اگر اهمال حامیان این جریان نبود، برخی از مناطق بعبلک به دست داعش نمی افتاد. داعشی که تمام تلاش خود را به کار بسته تا به لبنان نزدیک شود دشمنی خونریز و جنایتکار برای ملت لبنان محسوب می شود.


این روحانی لبنانی گفت: حامیان جریان 14مارس موضعی ضد مقاومت دارد  و این مساله از جنگ صهیونیست‌ها  در سال 2006 میلادی با مقاومت لبنان مشهود بوده است. ارتباط تنگاتنگ جریان 14مارس و در رأس آن حزب المستقبل با عربستان بر کسی پوشیده نیست و حزب المستقبل اولین حزبی بود که با آشوبگری در سوریه موافقت کرد. اقدامات حامیان جریان 14مارس خطر تکفیری‌ها را برای لبنان پررنگ تر می کند.


عضو ارشد حزب الله لبنان تصریح کرد: پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی همچنان مفتوح است و حامیان جریان 14مارس اگر بخواهند می توانند این مشکل را حل کنند. کشورهایی که حامی ربایندگان نظامیان لبنانی هستند با حامیان این جریان ارتباط دوستانه دارند و این احزاب در سایه این ارتباط می توانند آزادی نظامیان ربوده شده را محقق کنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات منفی عربستان در منطقه پرداخت و گفت: عربستان سعودی با سیاست‌های اشتباه و افراط گرایانه خود در یمن جایگاه خود را به چالش کشید و وجهه خود را از دست داد. آنچه عربستان در یمن از دست داد با میلیاردها دلار قابل جبران نیست چرا که عربستان با حمله وحشیانه به کشور همسایه و مسلمان یمن آبروی خود را از دست داد./1321/ب902/د

ارسال نظرات