۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۳۰۰۳۵۲
رحمانی فضلی:

انتخابات این دوره باید نمایش اقتدار ملی، شکوه و وحدت بیش از پیش ملت باشد

خبرگزاری رسا ـ وزیرکشور گفت: اکنون دشمنان در تحلیل‌های خود جنگ را منتفی می‌دانند و نگاهشان این است که در داخل ایران از حوزه‌های سیاسی و انتخاباتی استفاده کنند، پس ما باید بدانیم انتخابات این دوره باید تبدیل به عرصه سازنده سیاسی برای نمایش اقتدار ملی و شکوه و وحدت بیش از پیش ملت باشد.
رحماني فضلي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، رحمانی فضلی در جمع مردم ولایی طبس ضمن ابراز خرسندی از توفیق زیارت حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) افزود: رژیم پهلوی با قانون کاپیتولاسیون به صورت رسمی ملت ایران را بی هویت قلمداد کردند و اجازه می دادند آمریکایی ها هر کاری در کشورمان انجام دهند و ما حق هیچگونه برخوردی نداشتیم.

 

وی ادامه داد: در آن فضای تاریک و ناامیدی در اوج قدرت نظام پهلوی و اوج وابستگی این سلسله منحوس به آمریکا و اوج استبداد و خشونت، یک صدا، آسمان ایران را جلوه منادی حق و دعوت به شکستن حصارهای ظلم و جور کرد. آن امام عزیزمان بود که گفت من قانون کاپیتولاسیون را قبول ندارم و ما برده اجنبی نمی‌شویم و به نمایندگان آن زمان گفت شما نماینده مردم نبوده و نیستید و اگر هم بودید از امروز شما را عزل می‌کنم.

 

وی گفت: این مقدمه‌ای بر حرکتی نورانی، حق طلبانه، عدالت طلبانه و دینی شد و امام بود که به ما درس جهاد و ایثار، محبت، عشق و وفاداری آموخت و همه را تبدیل به خمینی کرد.

 

اقتدار و عظمت پوشالی آمریکا به عنوان قدرت اصلی جهان شکست

وی با اشاره به قدرت پوشالی آمریکا تصریح کرد: اقتدار و عظمت پوشالی آمریکا به عنوان قدرت اصلی جهان شکست و از سال 43 به بعد تلاش کرد و دست و پا زد چون هیمنه او شکسته شده بود.

 


وزیر کشور اذعان داشت: آمریکا نمی‌دانست که این مردم پیروان امام شهیدشان در کربلا هستند و عزت این مردم با اعتقادات دینی آن‌ها گره خورده است. مردم تابع امامی هستند که گفت هیهات من الذله و اوج ایثار را در کربلا به نمایش گذاشت. مردم و جوانان ما در تسخیر لانه جاسوسی انتقام خود و همه کشورهای تحت استعمار آمریکا را گرفتند.

 


وی با تاکید بر زنده نگه داشتن این ایام اظهار داشت: این روزهای بزرگ نباید تبدیل به خاطره شود و باید در زمان جاری و الگوی جوانان شود، ما امت برگزیده ایم و علی(ع) و حسین(ع) را داریم و ما قصد داریم خط ائمه(ع) و ولایت را ادامه داده و این انقلاب را به منجی عالم بشریت پیوند دهیم. ما راه را نیمه نخواهیم گذاشت و این درس را باید به فرزندانمان منتقل کنیم.

 


رحمانی فضلی وزیر کشور در ادامه سخنان خود گفت شما مردم خوب طبس، طبسی که نامش به صبر، تلاش و تدین عجین با عطر طهارت است با سینه ای فراخ و افق دید وسیع، ایمان خالص و تبعیت از ولایت است و شما در منطقه خودتان دیدید شکست آمریکا با طوفان شن در تاریخ ثبت شد و این افتخار برای این منطقه است. نام طبس موزه عبرت برای دنیا است و باید موزه شکر درست کنیم و ما در استمرار حرکت انقلاب ملت ایران نباید از پا بنشینیم، انقلابی گری و مجاهد بودن کار سختی است و البته اجر آن هم بالا است. مردم بسیاری در سراسر جهان تمایل به مشاهده محل شکست آمریکا در طبس که بازسازی واقعه لشگر ابابیل بود دارند که لازم است این مکان که افتخاری برای این منطقه است به موزه عبرت تبدیل شود.

 


ایشان خاطرنشان کرد:
امروز در پرتو رسانه های بیگانه که شب و روز مردم ما را بمباران می کنند و بیشترین تهدیدها و تحریم ها را انجام می‌دهند، آنهایی که مردم ایران را تحلیل نادرست می‌کنند و فکر می‌کنند ملت ایران نسبت به رهبری و ولایت و راه شهدا دلسرد شدند حتما اشتباه می‌کنند. اکنون ما در موقعیتی هستیم که محل توجه همین دشمنانیم و به عنوان تعیین کننده تحولات منطقه هستیم.

 


ما برای احقاق حقوقمان از همه وسایل شرعی و قانونی استفاده می‌کنیم


وزیر کشور با اشاره به تفرقه افکنی دشمنان در انتخابات سال 92 افزود: دشمنان ما با اعمال تحریم‌ها و دامن زدن به اختلافات داخلی و تشدید آن سعی بر کم رنگ کردن و بر هم زدن فضای انتخابات داشتند اما باز رهبر عزیزمان جلودار شدند و از شش ماه قبل پیام دادند و به انتخابات جهت دادند، احزاب در مسیر قانون قرار گرفتند و مردم فهیم ما به صحنه آمدند و افتخارآفرینی کردند.

 


وی با اشاره به مذاکرات ایران با آمریکا گفت. ما برای احقاق حقوقمان از همه وسایل شرعی و قانونی استفاده می‌کنیم، ایرانی که محل هراس بود و تبلیغات ایران هراسی برای آن می‌شد اکنون فرصتی برای سرمایه‌گذاری شده است.

 


وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات اشاره و افزود: موضوع مهمی که با آن مواجه هستیم موضوع بسیار تعیین کننده و حساس انتخابات است و اکنون دشمنان در تحلیل‌های خود جنگ را منتفی می‌داند و نگاهشان این است که در داخل ایران از حوزه‌های سیاسی و انتخاباتی استفاده کنند پس ما باید بدانیم انتخابات این دوره باید تبدیل به عرصه سازنده سیاسی برای نمایش اقتدار ملی و شکوه و وحدت بیش از پیش ملت باشد./1310/101/ب1

ارسال نظرات