۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۳۰۰۷۵۷
نیویورک تایمز:

متحدان آمریکا از عملیات در سوریه کنار کشیده‌اند

خبرگزاری رسا ـ عربستان، امارات، اردن، قطر و حتی کشورهای غربی یکی پس از دیگری واشنگتن را در عملیات هوایی در سوریه تنها گذاشته‌اند، تا جایی که نیویورک تایمز نوشته است که عملیات ائتلاف اکنون به عملیاتی صرفا آمریکایی بدل شده است.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی در مورد عملیات هوایی آمریکا در سوریه، نوشته است که در حالی که واشنگتن می‌گوید قصد دارد حملات خود را گسترش دهد و ضمنا می‌خواهد به زودی گروهی از نیروهای ویژه ارتش را به سوریه اعزام کند، متحدان آمریکا عملا خود را کنار کشیده‌اند و حملات هوایی در سوریه عملا به حملاتی صرفا آمریکایی بدل شده است.

 

این در حالی است که یک سال قبل که باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا به بهانه مقابله با گروه تروریستی داعش اعلام کرد که این کشور قصد تشکیل ائتلافی بین‌المللی را دارد، گفت که 60 کشور واشنگتن را در این ائتلاف همراهی می‌کنند.

 

نیویورک تایمز با بیان اینکه کشورهای عرب متحد آمریکا به آرامی واشنگتن را در عملیات هوایی در سوریه تنها گذاشته‌اند، نوشته است که عربستان سعودی و امارات اغلب توان هوایی خود را بر حمله به یمن متمرکز کرده‌اند. اردن نیز که داعش چند ماه قبل یک خلبانش را به آتش کشید، وضعیتی مشابه دارد و جنگنده‌هایش را به یمن اعزام کرده است. قطر هم هرچند پروازهایی بر فراز سوریه دارد، اما نقشی حداقلی در حملات داشته است.

 

ژنرال «چارلز براون» مسؤول فرماندهی مرکزی جنوب غرب آسیای نیروی هوایی آمریکا با بیان اینکه این کشورها اغلب تنها مأموریت‌های دوره‌ای انجام می‌دهند و به آمریکا اجازه می‌دهد از پایگاه‌های هوایی‌شان استفاده کند، می‌گوید: «آن‌ها سرگرم چیزهای دیگر هستند، خوب یمن برای آن‌ها اولویت اصلی است.»/982/ب102/د

ارسال نظرات