۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۳۰۱۲۱۱
نمایشگاه مطبوعات؛

رییس ستاد بزرگداشت دهه غدیر: شناساندن غدیر و مفهوم ولایت خدمت به جامعه انسانی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری با بیان این که اسلام یک تفسیر بیشتر ندارد و آن هم ولایت امیر مؤمنان است، گفت: تا زمانی که غدیر در میان ما ناشناخته باشد، فرهنگ تمدن‌گرایی ما که همواره همراه با دین گرایی است، مغفول می‌ماند؛ از این‌رو خدمت در راستای غدیر، خدمت به جامعه انسانی است و ما باید تحت لوای اهل بیت(ع) و نایب بر حق ایشان متحد باشیم تا دشمن نتواند در کشور نفوذ پیدا کند.
حجت الاسلام محمود نظري خادم الشريعه دومين روز نمايشگاه مطبوعات

حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد بزرگداشت دهه غدیر کشور، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات، خاطرنشان کرد: تا زمانی که غدیر در میان ما ناشناخته باشد، فرهنگ تمدن‌گرایی ما که همواره همراه با دین گرایی است، مغفول می‌ماند.

 

وی با بیان این که باید نقطه عطف و آغاز را شناخت و معرفت قرار داد، افزود: وقتی با چیزی آشنا نباشیم راه را اشتباه می‌رویم و اگر ما با وجود اهل بیت(ع) به بیراهه برویم، مانند کسی خواهیم بود که چندین چراغ دارد و راه را گم می‌کند.

 

حجت الاسلام نظری اظهار داشت: فرهنگ یک لغتی است که دارای معانی بالایی است و این باید در جامعه عملی بشود و اگر بخواهیم یک تمدن زیبایی را ترسیم کنیم، باید در چارچوب دین و اسلام آن را عرضه کنیم.

 

وی یادآور شد: گرفتاری و اختلاف مسلمانان نتیجه دخالت‌ سردمداران در کشورهای اسلامی است، همه اینها به خاطر عدم شناخت است و نشانه‎های آن را می‌شود در آل سعود دید که با استکبار و صهیونیست همکاری دارد و چه عاقبتی را برای کشورش به وجود آورده است؛ زیرا دشمنان، جهان اسلام را این گونه می‌خواهند.

 

حجت الاسلام نظری با بیان این که دشمنی‌ و فتنه‌ علیه نظام اسلامی به وسیله انگلیس هدایت می‌شود، افزود: استکبار جهانی در حال جان دادن و سقوط است و متوجه قدرت ایران و اسلام شده است، شجاعت و زعامت رهبر انقلاب را درک کرده است که به عنوان رهبر جامعه چه قدرتی دارد.

 

وی با بیان این که فرهنگ اهل بیت(ع) باید جهان شمول شود، خاطرنشان کرد: ما با کسی دعوا نداریم؛ اما با اقتدار و صلابت و اصالت در مبنا بیان می‌کنیم که اگر می‌خواهید برای رفاه خود در دنیا و آخرت هدفی را در نظر بگیرید، باید از مکتب اسلام پیروی کنید.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به کشتار مردم به دست داعش، گفت: قصد آنها خدشه دار کردن اسلام ناب است؛ در حالی که اسلام یک تفسیر بیشتر ندارد و آن هم ولایت امیر مؤمنان(ع) است و اگر جامعه بخواهد به کمال مدنیت خود برسد، باید سر تعظیم در برابر قرآن و اهل بیت(ع) فرود آورد.

 

وی غدیر را برکه جوشان هدایت بشری دانست و اظهار داشت: هرکسی از این برکه بنوشد، گمراه نخواهد شد و در آخرت هم سعادتمند می‌شود و خدمت در راستای این هدف، خدمت به جامعه انسانی است و ما باید تحت لوای اهل بیت(ع) و نایب بر حق ایشان متحد باشیم تا دشمن نتواند به ما ضربه بزند و نفوذ پیدا کند./843/پ200/ف2

ارسال نظرات