۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۳۰۱۶۴۰
مدیر حوزه علمیه دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی تهران:

جلوگیری از نفوذ فرهنگی، شناخت صحیح و کامل دشمن را می‌طلبد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی تهران با بیان اینکه باید تمامی قطعات پازل نفوذ را به درستی بشناسیم و متناسب با آن حرکت کنیم، گفت: نفوذ پازلی طراحی شده از سوی دشمن است که با کنار هم قرار دادن قطعات آن می‌توانیم اساس و چیدمان آن را به درستی بچینیم و سپس به دنبال مقولات و جزییات آن برویم.
حجت الاسلام علي صديقي پاشاکيان

حجت‌الاسلام علی صدیقی پاشاکیان، مدیر حوزه علمیه دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی تهران در حاشیه در حاشیه بازدید بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها که از 16 آبان به مدت یک هفته در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا ، با اشاره به سابقه نفوذ در طول تاریخ، گفت: بحث نفوذ یک مبحث مهم و جدی است که مربوط به زمان کنونی نیست بلکه همواره وجود داشته و دارد.

 

وی با بیان اینکه دشمن با وارد کردن انواع شبهات جدید در جامعه اسلامی تلاش دارد تا مشکلاتی را درون کشور ایجاد کند افزود: متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم بخشی از مردم کشور و مسؤولان را در درون قانع کنیم چرا که ادبیات برخی از مسؤولان در عمل متفاوت از نگاه قرآن و اسلام است.

 

مدیر حوزه علمیه دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی تهران تصریح کرد: در حال حاضر برخی با نظریات جدید که در عمل در تقابل با اسلام واقعی است تلاش دارند تا نظریات و دیدگاه‌های خود را مطرح و به عموم جامعه بقبولانند. 

 

حجت‌الاسلام صدیقی پاشاکیان با تأکید بر اینکه در تمامی بخش‌ها و عرصه‌ها به ویژه در حوزه فرهنگ شاهد نفوذ دشمن به بهانه‌های مختلف هستیم، عنوان کرد: در حوزه‌های فرهنگ از جمله سینما، تئاتر، هنر و ادبیات و دیگر بخش‌ها شاهد نفوذ دشمن هستیم، برای مثال شاهد تغییر بسیاری در سبک زندگی روزانه و گفتار محاوره‌ای زبان فارسی هستیم چنان‌چه برخی استفاده از کلمات بیگانه را نشانه بالا بودن علم وکلای کاری خود تلقی می‌کنند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چرا باید از کلمات بیگانه به جای زبان شیرین فارسی استفاده کنیم؟ این یک نمونه کوچک از نفوذ و تهاجم دشمن در عرصه فرهنگ است که نیازمند تقویت زبان فارسی از سوی مسؤولان و فرهنگ‌سازی مناسب در آن احساس می‌شود.

 

حجت‌الاسلام صدیقی پاشاکیان با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در عرصه هنر خاطرنشان کرد: باید در مقابل زبان هنر فاسد از خود هنر استفاده کرد و با آن مقابله نمود چرا که زبان هنر با ذهن و عقیده افراد کار دارد.

 

وی ادامه داد: برای عرض اندام در مقابل مصادیق مختلف هنری که در حال پخش در شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی و رسانه‌های بیگانه است باید جایگزینی مناسب داشته باشیم تا مخاطب آن را به جای برنامه‌های بیگانه بپذیرد.

 

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه باید تمامی قطعات پازل نفوذ را به درستی بشناسیم و متناسب با آن حرکت کنیم، تصریح کرد: نفوذ پازلی طراحی شده از سوی دشمن است که با کنار هم قرار دادن قطعات آن می‌توانیم اساس و چیدمان آن را به درستی بچینیم و سپس به دنبال مقولات و جزییات آن برویم.

 

مدیر حوزه علمیه دانشگاهیان دانشگاه شهید بهشتی در پایان گفت: مصادیق، سبک و شیوه نفوذ در کنار فراوانی، بسیار متفاوت و گسترده است و دشمن با ابزار نوین و پیچیده در صدد رسیدن به مقصود خود است، از این رو هوشیاری همگان برای شناخت تمامی عرصه‌های آن جهت جلوگیری و یا مقابله با نفوذ را می‌طلبد./955/202/ب2

ارسال نظرات