۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۳۰۲۱۰۰
نمایشگاه مطبوعات؛

چیت چیان: سیاست دولت حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر نیروی دولت یازدهم در تبیین نقاط ضعف و قوت دولت یازدهم گفت: در حال حاضر نیز فعالیت‌هایی شروع شده و به نتیجه رسیده و تمام تلاش دولت بر این است که در چارچوب سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و به ویژه اقتصاد مقاومتی گام بردارد و سیاست‌ها را در این راستا هماهنگ کند.
حميد چيت‌چيان حميد چيت‌چيان

حمید چیت چیان، وزیر نیرو با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در تبیین نقاط ضعف و قوت دولت یازدهم اظهار داشت: دولت‌ها برگزیده آرای ملت‌ هستند و در شرایطی که این دولت کارش را آغاز کرد، شرایط ویژه‌ای بوده است.

 

وزیر نیروی دولت تدبیر و امید افزود: شرایط بین‌المللی، تحریم‌ها، شرایط خاص اقتصادی، سخت‌تر شدن تحریم، کاهش صادرات نفت، کاهش قیمت نفت که یکباره درآمدهای خارجی دولت را در حدود یک چهارم تقلیل داد، از شرایط آغازین دولت بوده است.

 

وی یادآور شد: از دیگر شرایط آغاز به کار دولت یازدهم، تعهداتی همانند پرداخت یارانه‌های نقدی و مسائل دیگر است که از قبل برعهده دولت قرار گرفته بود؛ از طرفی شرایط منطقه نیز شرایط بسیار ویژه‌ای داشت.

 

چیت چیان گفت: به وجود آمدن داعش و اوج گرفتن فعالیت گروه‌های تکفیری و شرایط عراق، سوریه، یمن و کشورهای همجوار، نشاندهنده شرایط سختی بود که دولت کارش را شروع کرد.

 

وزیر نیروی دولت یازدهم تأکید کرد: با وجود این شرایط سخت، موفقیت‌های قابل توجهی به دست آمده است از جمله مهار کردن نرخ رشد تورم، ایجاد ثبات در روابط خارجی و بین‌المللی، ایجاد اعتماد و امید در میان مردم از این دستاوردها است.

 

وی گفت: در حال حاضر نیز فعالیت‌هایی شروع شده و به نتیجه رسیده و تمام تلاش دولت بر این است که در چارچوب سیاست‌های رهبر معظم انقلاب و به ویژه اقتصاد مقاومتی گام بردارد و سیاست‌ها را در این راستا هماهنگ کند.

 

چیت چیان افزود: امیدواریم در پی این موفقیت‌ها، دستاوردهای بیشتری در آینده نصیب دولت شود، به ویژه این که رییس دولت نیز تربیت‌ شده حوزه و مکتب امام صادق(ع) است./908/پ200/ج

ارسال نظرات