۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۳۰۲۳۲۲
153 کشته و ده‎ها زخمی؛

داعش مسؤولیت انفجارهای تروریستی پاریس را برعهده گرفت

خبرگزاری رسا ـ گروه تروریستی تکفیری داعش مسؤولیت انفجارهای تروریستی پاریس را برعهده گرفت.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی 7 انفجار تروریستی در پاریس بیش از 153 نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند. شب گذشته چندین تروریست طی 7 عملیات،  شب خونینی را برای فرانسویان رقم زدند. تروریست‌ها تنها در یکی از این عملیات‌ها  در سالن تئاتر «باتالکان» پس از گروگانگیری و تیراندازی بیش از 70 تن را کشتند.


پلیس فرانسه گزارش داده حال تعدادی از مجروحان وخیم است و امکان افزایش شمارکشته‌شدگان وجود دارد.


فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه ضمن لغو سفر خود برای شرکت در اجلاس گروه 20 دستور بستن تمامی مرزهای فرانسه را صادر کرد.


در حال حاضر پاریس به یک پادگان نظامی تبدیل شده و شهردار از مردم درخواست کرده از خانه‌های خود خارج نشوند.


گروه تروریستی داعش در صفحات اجتماعی خود با به عهده گرفتن مسؤولیت این اقدام تروریستی اعلام کرده است که «این حملات 11 سپتامبر فرانسه است.»


اولاند در فرانسه آماده‌باش نظامی اعلام کرد


فرانسوا اولاند نیز در نطقی تلویزیونی تاکید کرد که مرزهای فرانسه بسته خواهد شد و پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه تمام تلاش خود را برای مقابله با تروریست ها انجام خواهند داد.

 

اولاند همچنین در کشور آماده باش نظامی اعلام کرد. به دنبال آن نیروهای ارتش وارد شهر پاریس شدند. بعد از 1944 این اولین بار است که در پاریس به نوعی حکومت نظامی اعلام شده است.

 

فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه، در استادیوم مشغول تماشای فوتبال تیم‌های فرانسه و آلمان بود که این انفجارها رخ داد و او به سرعت از سوی نیروهای امنیتی از محل دور شده است. در پی وقایع اخیر رییس‌جمهوری فرانسه مشارکت خود را در نشست گروه 20 در ترکیه لغو کرده است.

 

در پاریس هم اکنون فعالیت برخی خطوط مترو متوقف شده و مدارس روز شنبه به دلیل نگرانی های امنیتی تعطیل هستند.همچنین از ساکنان پاریس خواسته شده در خانه های خود بمانند.

 

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد حملات پاریس را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری همه کسانی شده است که گروگان گرفته شده اند. او ابراز اطمینان کرده که مقامات فرانسوی همه تلاش خود را برای اجرای عدالت انجام خواهند داد.دبیرکل سازمان ملل متحد به بازماندگان کشته شدگان تسلیت گفته و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع کرده است.


باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا لحظاتی پیش با وحشیانه خواندن این حملات گفت: این حمله نه تنها علیه فرانسه، بلکه علیه همه است. این حمله نه تنها به پاریس نه تنها به فرانسه، بلکه به تمام ارزش‌های بشری است. ما آماده کمک به فرانسه هستیم و علیه تروریسم با آنها همراهیم. کسانی که فکر می‌کنند اینگونه می‌توانند جلوی مقابله با تروریسم را بگیرند اشتباه می‌کنند. ما با مقامات فرانسه برای اقدامات بعدی در تماس هستیم.


اوباما تاکید کرد: هر چه در توان داشته باشیم برای کمک به فرانسه انجام می‌دهیم تا تروریست‌ها به سزای عملشان برسند
./1321/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات