۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۳۰۴۲۹۲
استاد جانباز حوزه علمیه قم:

خدمات بسیج در طول تاریخ انقلاب بی‌نظیر است/ فرهنگ بسیج را باید در همه نسل‎ها حفظ کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام تقوی راه جلوگیری از تضعیف و تحریف فرهنگ دفاع مقدس را تقویت فرهنگ بسیجی دانست و گفت: خدماتی که این نهاد انجام داده است اگر نگوییم بی نظیر بوده به طور حتم کم نظیر بوده است.
بسيج

حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی، استادمدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) و از جانبازان دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هفته بسیج، راه جلوگیری از تضعیف و تحریف فرهنگ دفاع مقدس را تقویت فرهنگ بسیجی دانست و اظهار داشت: بسیج به واقع شایسته نام شجره طیبه است که به دستور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت و خدماتی که این نهاد انجام داده است اگر نگوییم بی نظیر بوده به طور حتم کم نظیر بوده است.

 

وی ادامه داد: بسیجی های ما در دوران دفاع مقدس به واقع دنبال کنندگان راه اصحاب و یاران با وفای ائمه(ع) بودند در حالی که آنها امام و پیشوای خود را می دیدند و در محضر او حضور داشتند؛ اما جوانان با اخلاص ما در جبهه ها امام خود را ندیده اند ولی به فرمان یک مرجع تقلید آن چنان جانبازی کردند که جهان را شگفت زده کردند.

 

حجت الاسلام تقوی افزود: اگر بخواهیم بسیج را با آن همه خدمات ارزنده به اسلام و دین ادامه بدهیم و از فراموشی حفظ کنیم، بایستی فرهنگ بسیجی را برای همه نسل ها مطرح کرده و زنده نگهداریم.

 

روحانی جانباز دفاع مقدس در ادامه در تبیین دیدگاه امام خمینی(ره) در ارتباط با فرهنگ جهاد و دفاع مقدس، ابراز داشت: هدف امام خمینی(ره) نجات اسلام از شر اجانب و بدخواهان بود؛ چراکه کج روی هایی از سوی فرقه های مختلف اسلامی دیده می شد و مردم در اوج دنیا گرایی و مادی گرایی و تجمل پرستی به سر می بردند و اصلا سخنی از قبر و قیامت و حساب مطرح نبود.

 

وی در پایان، افزود: شیعه در دورانی قرار دشت که نهایت اعمالش در عاشورا و 21 رمضان خلاصه می شد؛ اما امام خمینی(ره) در آن بحبوحه توانست با اتکاء بر قدرت بی نهایت الهی اسلام را از محجوریت در آورده و در راه حفظ و بیان قداست این دین مبین، اسلام ناب محمدی را پی ریزی کند./1330/ت302/ف

ارسال نظرات