۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۳۰۴۳۸۳
دبیرکل آیسسکو:

حملات تروریستی افراط‌گرایان ربطی به اسلام ندارد

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل سازمان ایسسکو تاکید کرد که اسلام مسؤول حملات تروریستی که مجرمان مرتکب می‌شوند نیست و حملات تروریستی افراط‌گرایان ارتباطی با اسلام ندارد.
التوجيري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالعزیز بن‌عثمان التویجری، دبیرکل سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی (آیسسکو) با تاکید بر آنکه مسؤولیت جنایت‌های گروه‌های مدعی اسلام نیست، گفت: توسل به جرم و جنایت را نمی‌توان به هیچ مذهب و فرهنگی منتسب کرد.

 

وی که امروز، دوم آذر‌ماه، در شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان در میان اصحاب رسانه سخن می‌گفت، توضیح داد: افراد تروریست و جنایتکار در میان تمام جوامع و اقوام وجود دارند. به عنوان مثال جرایمی را که توسط بوداییان یا مسیحیان صورت می‌گیرد، نمی‌توان به دین بودا یا مسیحیت نسبت داد. این موضوع برای دیگر ادیان هم صدق می‌کند.

 

التویجری تصریح کرد: بنابراین عادلانه و واقع ‌بینانه نیست که کسانی بخواهند اقدامات مجرمانه و حملات تروریستی برخی مسلمانان افراط‌گرا را با اسلام مرتبط کنند.

 

دبیرکل آیسسکو تأکید کرد: اسلام دین صلح، دانش و مدارا است و به تنوع و گوناگونی اقوام و جوامع احترام می‌گذارد.

 

التویجری گفت: همان گونه که ما آن چه را که در پاریس رخ داد قویا محکوم می‌کنیم به همین ترتیب اتفاقات رخ داده در سوریه، عراق و یمن را نیز محکوم می‌‌کنیم.

 

وی در پایان تصریح کرد: تروریسم همان گونه که از اسمش پیدا است، تروریسم است و هیچ وجه اشتراکی با دین ندارد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات