۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۳۰۸۲۹۲
امام جمعه بابل:

کشتار شیعیان نیجریه یک جنایت بزرگ سازمان یافته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با محکوم کردن جنایت ارتش نیجریه علیه شیعیان، گفت: کشتار بیش از هزار نفر از شیعیان نیجریه به جرم گرایش مردم این کشور به فرهنگ اهل بیت(ع) یک جنایت بزرگ سازمان یافته است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان با تسلیت پیشاپیش سالروز شهادت امام عسکری(ع)، گفت: امام یازدهم علی رغم فشارها، تهدیدات و محاصره بنی عباس، ارتباط خود را با شیعیان و محبان اهل بیت(ع) قطع نکرد و در رفع مسائل و مشکلات آنها تلاش می نمود.

 

وی با بیان این مطلب که امام عسکری(ع)، زمینه غیبت امام زمان و معرفی ایشان را انجام داد، افزود: شیعیان از همین الان خود را آماده برگزاری مراسم بزرگ جشن سالروز امامت امام عصر نمایند تا اوج محبت و علاقه خود را به محضر ولی عصر(عج) انجام دهند.

 

حجت الاسلام روحانی ضمن تاکید بر جلوگیری از مسائل وحدت شکن در میان امت اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمن با بهانه جویی به دنبال بهانه تفرقه در امت اسلامی است و نباید برخی به بهانه نهم ربیع الاول و برپایی مراسمی خاص به اهانت به مقدسات دیگر فرقه اسلامی بپردازند.

 

وی ادامه داد: نهم ربیع الاول را باید به سالروز امامت ولی عصر(عج) گره زد تا ضمن نشان دادن اوج بصیرت خود مانع از ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی و شادی دشمنان اسلام شویم.

 

حجت الاسلام روحانی به سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: شهید مفتح به همراه شهید مطهری و شهید باهنر وارد عرصه دانشگاه شدند تا حلقه و اتصالی بین حوزه و دانشگاه شوند زیرا از مهم ترین عوامل نشاط وحدت نخبگان جامعه است.

 

وی افزود: اگر نخبگان با هم وحدت فکری و علمی پیدا کنند، شکوفایی جامعه در ابعاد مختلف رقم می خورد.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان این مطلب که منظور از وحدت هماهنگی و همکاری برای رفع دغدغه های مشترک است، اذعان کرد: در منطق امام راحل حوزه و دانشگاه زمانی کامل می شود که دارای یک وحدت رویه و همفکری برای رفع مسائل جامعه باشد.

 

امام جمعه بابل به نقش مهم و بالای حوزه و دانشگاه در پیشرفت یا انحطاط جامعه اشاره و تصریح کرد: تعالی و پیشرفت یک جامعه در مراکز علمی جامعه و تربیت نسل های آینده رقم می خورد.

 

وی با بیان این مطلب که متأسفانه نگاه استراتژیک به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه نمی شود، افزود: نباید وحدت حوزه و دانشگاه تنها از سوی اصولگرایان مورد توجه باشد اما از سوی دیگران مورد بی توجهی و بی مهری صورت گیرد.

 

حجت الاسلام روحانی با محکوم کردن جنایات اخیر علیه شیعیان در نیجریه، پاراچنار و آذربایجان، گفت: این جنایات در ادامه تلاشهای دشمنان جهان اسلام و وهابیت برای مقابله با فرهنگ ناب اهل بیت(ع) و خدمت به دشمنان اسلام است و باید در زمره جنایات سازمان یافته قرار بگیرد.

 

وی ادامه داد: کشتار بیش از هزار نفر از شیعیان نیجریه تنها به جرم گرایش مردم این کشور به فرهنگ اهل بیت(ع) و رشد شیعه در این کشور است.

 

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیا و الزهرا بابل فرهنگ شیعی را بر اساس مقاومت و ایستادگی دانست و تصریح کرد: کشتار شیعیان نه تنها موجب عقب نشینی و محو شیعه نمی شود بلکه موجب جوشش و گسترش فرهنگ اهل بیت و فراگیر شدن آن می گردد.

 

امام جمعه بابل با اظهار نگرانی از افزایش طلاق در مازندران، خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش ثبت احوال در سه ماهه نخست امسال طلاق سه برابر افزایش یافت و ازدواج با شیب نزول همراه بود.

 

وی با درخواست از نخبگان دینی و فرهنگی جامعه برای بررسی و راه حلی برای معضل بزرگ کاهش ازدواج و افزایش طلاق، افزود: فروپاشی کانون های خانواده در بین جوانان و مشکلات بعدی آن یک معضل بزرگ برای جامعه است که آینده جامعه را مورد تهدید جدی قرار می دهد./1313/201/ب1

ارسال نظرات