۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۳۰۸۴۵۷

حوزه و دانشگاه مسؤول پاسداری از ارزش‌های نظام هستند

خبرگزاری رسا ـ حوزه و دانشگاه که دو بازوی علمی و فرهنگی ولایت و اثرگذار در جامعه هستند، وحدت این دو نهاد در توسعه کشور امری مهم است و حوزه و دانشگاه مسؤول پاسداری از ارزش های نظام هستند.
حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حوزه و دانشگاه دو نهاد مهم و اثر گذار در جامعه هستند و هر دو هدفی مشترک و مهم را دنبال می کنند.


با توجه به سخن رهبر معظم انقلاب، وحدت در حوزه و دانشگاه همان وحدت در  هدف است، حوزه های علمیه و دانشگاه هر دو به دنبال تربیت و پرورش نیروهای توانمند و تقویت سطح علمی، دینی و اخلاقی جوانان هستند.

جوانان در کنار تحصیل و فرا گرفتن علم روز، باید بدانند که علم و اخلاق آنان در سایه تعالیم دینی و داشتن ایمانی قوی تحقق می یابد و به قله های سعادت دست خواهند یافت.

وحدت حوزه و دانشگاه امری مهم در جهت آگاه سازی جوانان از دسیسه هاس دشمن در عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است و حفظ این وحدت نیاز مهم و ضروری جامعه است.

امام خمینی(ره) راه حل مشکلات، بقا استقلال و شعار نه شرقی و نه غربی در کشور را در آمیخته شدن روشنفکران و تحصیل کردگان با دین و ایمان مذهبی و آشنا شدن روحانیان با پیشرفت‌های علمی جهان و تجربه روش‌های جدید می‌دانستند.

ادامه و تحقق آرمان های انقلاب در سایه حفظ و تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه است، رشد، تعالی، بالندگی و توسعه همه جانبه کشور در سایه وحدت بین حوزه و دانشگاه است.

حوزه و دانشگاه مسؤول پاسداری از ارزش های نظام هستند
حوزه و دانشگاه در جامعه رسالت های مهم و خطیری بر دوش دارند، مسؤول پاسداری از ارزش های اسلامی نظام  جمهوری اسلامی هستند، که می توان  تولید علم دینی، پاسخ به نیازهای فکری بشر امروزی و برطرف کردن معضلات اخلاقی بر پایه تفکر اسلامی را از جمله رسالت های حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

 


حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند
حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با وحدت حوزه و دانشگاه بیان داشت: هدف از وحدت این دو نهاد پیشرفت علمی و اخلاقی جامعه همراه با هم است.

وی با بیان این که حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند، افزود: حوزه و دانشگاه با انجام وظایف خویش باید زیر ساخت های دینی و مادی جامعه را توسعه دهند.

حجت الاسلام مبلغی با تأکید بر توجه حوزه و دانشگاه به تعالی علمی و اخلاقی در جامعه عنوان داشت: این دو نهاد باید به وظایف خویش در این زمینه به خوبی عمل کنند.

وی با تأکید بر این که حوزه و دانشگاه باید هم جهت باشند، اظهار داشت: توسعه تمدن بزرگ اسلامی ره آورد حوزه و دانشگاه است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این که حوزه و دانشگاه به یکدیگر نیازمند هستند، خاطرنشان کرد: حوزه نیازمند تجربیات دانشگاهیان است.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه نیز در مقابل نیازمند علوم حوزوی برای انجام وظایف خود در جامعه است.

 

وحدت حوزه و دانشگاه از ضروریات جامعه است
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان کرد: ارتباط حوزه و دانشگاه امری مهم و ضروری است.

وی در ادامه با تأکید بر تقویت و حفظ وحدت بین حوزه و دانشگاه گفت: وحدت این دو نهاد از ضروریات جامعه است.

مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب از این که حوزه و دانشگاه دو شعبه از یک مؤسسه علم و دین هستند، افزود: فعالیت این دو نهاد با یکدیگر امری مهم و اثرگذار است.

دشمنان اسلام و نظام به دنبال ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه هستند
امروز دشمنان نظام و اسلام در عرصه های گوناگون به دنبال ایجاد توطئه و ضربه زدن به نظام هستند، ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه از مهم ترین دسیسه های امروز دشمن است که با ایجاد و حفظ وحدت بین این دو نهاد سد محکمی در برابر نقشه های دشمن ایجاد خواهد شد./9459/202/ب3

ارسال نظرات