۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۳۰۸۸۸۱

«حکمت هنر و زیبایی در اسلام» در چهارمین پله نشر

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه متن فرهنگستان هنر چهارمین چاپ کتاب «حکمت هنر و زیبایی در اسلام» را روانه کتابفروشی‌ها کرد، چاپ پیشین این کتاب در سال 92 منتشر شده بود.
حکمت هنر و زيبايي در اسلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، چهارمین چاپ کتاب «حکمت هنر و زیبایی در اسلام» نوشته دکتر شهرام پازوکی، یا ویرایشی جدید در شمارگان سه هزار نسخه منتشر شد. چاپ پیشین این کتاب در سال 1392 در دسترس مخاطبان قرار گرفته بود.

 

این کتاب شامل چهار گفتار است. گفتار نخست پنج بخش دارد که عناوین آن به ترتیب عبارتند از: «پرسش از زیبایی شناسی اسلامی»، «تاسیس زیبایی شناسی»، «حُسن»، «تجلی» و «عشق». گفتار دوم نیز شامل پنج بخش به ترتیب با این عناوین است: «معنای هنر و هنرمندی در عالم اسلام»، «هنرمندی و فتوت»، «هنر دینی (اسلامی و مسیحی)»، «شعر» و «نقاشی».

 

 نویسنده در گفتار سوم کتاب نیز «معرفت هنری» و «معنی و صورت در هنر اسلامی» و در گفتار چهارم نیز «تنزیه و تشبیه» و «تشبیه و سمبولیسم» را آموزش داده است.

 

این کتاب جلد ششم از مجموعه درس‌گفتارهای جمعی از استادان زیبایی‌شناسی و فلسفه هنر است که طی سال‌های 1382 و 1383 در فرهنگستان هنر ارایه و در نهایت پس از ویرایش و افزودن بخش‌هایی توسط خود استادان به صورت مجموعه حاضر در قطع جیبی منتشر شد. «خیال، مثال و جمال در عرفان اسلامی»، «هنر در نظر افلاطون»، «فلسفه هنر ارسطو»، «هنر از دیدگاه مارتین هیدگر»، «فلسفه تحلیلی هنر» و «هنر و زیبایی‌شناسی در شرق آسیا» از دیگر مجلدات این مجموعه‌اند.

 

چهارمین چاپ «حکمت هنر و زیبایی در اسلام» نوشته شهرام پازوکی با شمارگان سه هزار نسخه، 96 صفحه و بهای سه هزار و 700 تومان از سوی موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن) فرهنگستان هنر روانه کتابفروشی‌ها شده است./998/د102/ق 

منبع: موسسه فرهنگستان هنر

ارسال نظرات