۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۳۰۹۹۰۰
کارشناس مسائل مذهبی:

برخی برای حفظ جایگاه خود آبروی افراد را می‌برند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی گفت: متأسفانه امروز بسیاری از افراد برای رسیدن به مقاصد خود درصدد ریختن آبروی دیگران به روش های مختلف هستند تا جایگاه خود را حفظ کنند، اما باید بدانند که این جایگاه برای آن ها از خانه عنکبوت سست تر است.
حرمت مومن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدی، کارشناس مذهبی حوزه علمیه، امشب در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: "کسی که آبروی شخصی را بخرد همین آبرویی که خریده در قیامت بین او و آتش جهنم فاصله می شود".

 

وی ادامه داد: خداوند می فرماید: تمام صفات پیامبر اکرم(ص) را کنار بگذارید و او را با نام عبد بخوانید، یعنی مقام عبد و بندگی مقام خیلی بالایی است که پیامبر اکرم(ص) با آن همه مقام و منزلتی که داشتند ولی خداوند نام عبد و بندگی را برای او می پسندد.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: نخستین مرحله آبرو داری برای خود انسان است و بعد آبروداری برای خانواده و فامیل و دیگران است، آبرو داری برای خود یعنی این که فقط در حضور خدا می توانی به گناهان خودت اعتراف کنی و بگویی "ظلمت نفسی" و در حضور دیگران به گناهان خود اعتراف نکن که این خود از گناهان کبیره است.

 

حجت الاسلام محمدی بیان داشت: خداوند زبان را عذاب می کند به عذابی که هیچ کدام از اعضای بدن را به آن عذاب نمی کند چون از زبان کلمه ای بیرون می آید که خونی ریخته می شود، یک آبرویی را می ریزد و مال حرامی را برای مردم حلال می کند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: "هر کس برای ریختن آبروی مومنی کمر بست، آماده باشد برای جنگیدن با خدا حتی اگر خود را در خانه خودش حبس کند"، آبروی مومن به قدری برای خدا ارزش دارد که نگه داشتن حرمت آن از حرمت خانه کعبه  بیشتر است.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: اول مراقب آبروی خود و بعد مراقب آبروی اطرافیانمان باشیم، به ویژه همسران باید توجه داشته باشند که زن و شوهر لباس یکدیگرند و همان طور که لباس عیوب انسان را می پوشاند زن و شوهر هم باید عیوب هم را بپوشانند و  آبروی یکدیگر را حفظ کنند.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان گفت: رسول خدا(ص) می فرماید: "کونوا لنا زینا و لا تکونوا علینا شینا" برای ما زینت باشید نه این که سبب سر افکندگی ما اهل بیت باشید، متاسفانه امروز بسیاری از افراد برای رسیدن به مقاصد خود درصدد ریختن آبروی دیگران به روش های مختلف هستند تا جایگاه خود را حفظ کنند ولی باید بدانند که این جایگاه برای آن ها از خانه عنکبوت سست تر است و به زودی خشم خدا آن ها را خواهد گرفت./869/203/ب1

ارسال نظرات