۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۳۱۲۸۲۸
نماینده مردم تهران در مجلس:

تضعیف شورای نگهبان از رییس جمهور پذیرفتنی نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که کسی که خود را به عنوان یک حقوقدان به مردم معرفی کند ولی ضد مبانی حقوقی اظهار نظر کند مشروعیت خود را زیر سؤال برده است، گفت: همه مسؤولان باید مراقب اظهارات خود باشند تا اتهامی را به سمت اشخاص و یا نهادهای اجرایی وارد نکنند.
فاطمه آليا

فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نسبت به اظهارات رییس جمهور در رابطه با شورای نگهبان و احراز صلاحیت‌ها انتقاد کرد.


وی با تأکید بر این‌که رییس جمهور با اظهارات خود شأن شورای نگهبان را خدشه دار کرده است، ابراز داشت: این اظهارات بسیار زیرکانه و با ادبیات خاصی ارائه شد که بسیار جای تأمل دارد.


آلیا با بیان این‌که اگر مشروعیت و اعتبار بخشی شورای نگهبان نبود مردم به هیچ عنوان آقای روحانی را در زمره کاندیداهای ریاست جمهوری قبول نمی‌کردند، اظهار داشت: طبق قانون اساسی، شورای نگهبان نماد و نهاد مشروعیت بخشی به نامزدهای ادوار مختلف مجلسین و ریاست جمهوری است.


دبیرکل حزب زنان جمهوری اسلامی افزود: مردم بسیار وفادار به جمهوری اسلامی هستند و هیچ گاه نمی‌توان آنها را با این‌چنین ادبیاتی علیه شورای نگهبان شورانید.


وی با اشاره به این‌که در طول تاریخ انقلاب اسلامی تجربه شده است که برخی از مسؤولان اگر نهادی را برخلاف خواسته‌های خود می‌دیدند به آن حمله می‌کردند، تصریح کرد: این اظهارات در رابطه با شورای نگهبان از رییس دولت به هیچ عنوان پذیرفته نیست.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: آقای روحانی از سرگذشت رؤسای جمهور پیشین درس عبرت بگیرند چرا که هر موقع مسؤولان درصدد تقویت ارکان نظام بودند خودشان هم تقویت می‌شدند و هر وقت هم که به دنبال تضعیف بودند به تضعیف جایگاه خود کمک کرده‌اند.


دبیرکل حزب زنان جمهوری اسلامی با بیان این‌که مردم ثابت کرده‌اند که حفظ نظام از اوجب واجبات است، افزود: این مردم برای حفظ نظام خون داده‌اند و الان هم به پای این کشور ایستاده‌اند و حاضر هستند خیلی از سختی ‌ها را تحمل کنند ولی اگر هر مسؤولی به خاطر برخی مسائل بخواهد این نوع موضع گیری‌ها را بکند مردم تحمل نمی‌کنند.


آلیا با تأکید بر این‌که کسی که خود را به عنوان یک حقوقدان به مردم معرفی کند ولی ضد مبانی حقوقی اظهار نظر کند مشروعیت خود را زیر سؤال برده است، گفت: همه مسؤولان باید مراقب اظهارات خود باشند تا اتهامی را به سمت اشخاص و یا نهادهای اجرایی وارد نکنند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که این موضع گیری‌ها را می‌کنند خود به دنبال مجلسی تک جناحی هستند./922/ت302/ج1

ارسال نظرات