۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۳۱۳۰۵۹
رییس سازمان اوقاف مطرح کرد؛

لزوم ایجاد ظرفیت های لازم برای افزایش بهره‌وری موقوفات

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: باید با شناسایی رقبات و بقاع متبرکه قابل سرمایه گذاری، ظرفیت های لازم برای افزایش بهره وری ایجاد شود.
حجت‌الاسلام علي محمدي، سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه کشور،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی امروز در جمع کارکنان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بر تعیین تکلیف رقبات و بقاع متبرکه استان تأکید کرد و گفت: باید با شناسایی رقبات و بقاع متبرکه قابل سرمایه گذاری، ظرفیت های لازم برای افزایش بهره وری موقوفات ایجاد شود.

 

وی با اشاره به لزوم به روز رسانی اجاره بهاء موقوفات، تصریح کرد: منقضی شدن اسناد اجاره قابل قبول نیست و اگر مستأجری تعلل کند، تذکر و اخطار داده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی اظهار داشت: مدیران استانی و شهرستانی مؤجر هستند و باید با شناسایی مستأجرین نسبت به احقاق حقوق موقوفه اقدام کنند.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: چابک سازی و کارآمدی به لحاظ نیروی انسانی باید مورد توجه استان ها قرار گیرد.

 

وی اظهار داشت: راه اندازی و فعال کردن سامانه نیروی انسانی سازمان و استان به طور جدی پیگیری شود تا اطلاعات جامع خدام امامزادگان، هیات امنا و کارکنان اوقاف استان جمع آوری شود.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیا این که اطلاعات GIS موقوفات، رقبات، بقاع متبرکه و املاک مربوط به بقعه در سامانه وارد شود، گفت: سرمایه امامزاده در بسیاری موارد مراقبت نشده است، نباید اموال و املاک امامزاده به حراج داده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بر احیاء حقوق موقوفات تأکید کرد و افزود: مدیران باید با رعایت احترام، ادب و تواضع، حق و حقوق موقوفات را از دستگاههای دولتی و انقلابی کشور دریافت کنند.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اخذ مطالبات موقوفات از دستگاههای اداری و نهادهای انقلابی را یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد مثبت مدیران اعلام کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی، با تأکید بر برنامه های تبلیغی و اطلاع رسانی اظهار کرد: باید در راستای ثبت موقوفات جدید منطبق با نیازهای روز جامعه اقدام شود.

 

وی در ادامه با تأکید بر جمع بندی عملکرد سال 94 با نگاه به برنامه های اولویت دار و ویژه، افزود: در برخی از حوزه ها، عملکرد استان پایین است که امیدواریم تا پایان سال به نقطه قابل قبول برسد.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف ارزیابی تصریح کرد: بررسی عملکرد بر مبنای سامانه است بنابراین باید تلاش شود مستندات فعالیت های انجام شده در سامانه ثبت شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی بر آموزش سامانه تأکید کرد و گفت: ضعف در آموزش، عدم توجیه و اشکلات فنی از مشکلات ثبت عملکرد در سامانه است که باید با برگزاری جلسات تخصصی حل و فصل شود.

 

وی بر تهیه عملکرد 5 سال گذشته تأکید کرد و افزود: باید با تجزیه و تجلیل نقاط ضعف و قوت و همچنین ارائه پیشنهادات و برآورد دقیق نسبت به تدوین برنامه پنج سال آینده اقدام شود./936/202/ب3

ارسال نظرات