۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۳۱۴۹۳۷
مدیرکل اداره اطلاعات استان اصفهان خبر داد؛

رونمایی از چهارمین کتاب تاریخ انقلاب در 22 بهمن/ وظیفه ما انتقال تاریخ صادقانه به جوانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره اطلاعات استان اصفهان اقتدار امروز ایران در منطقه و جهان را نتیجه جانفشانی های شهدا و تلاش پیشگامان انقلاب اسلامی دانست و گفت: وظیفه وزارت اطلاعات ثبت و ضبط خاطرات و اسناد دوران انقلاب برای انتقال صادقانه و به دور از جناح بندی های سیاسی به نسل جوان است.
تاريخ انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حسن سلطانی، مدیرکل اداره اطلاعات استان اصفهان، پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از پیشگامان انقلاب اسلامی استان اصفهان، گفت: فعالیت ها و جان فشانی های شهیدان و پیشگامان انقلاب اسلامی است که امروز ایران را به کشوری قدرتمند در منطقه و جهان تبدیل کرده و قدرت های بزرگ جهان نمی توانند نقش ایران را در معادلات منطقه نادیده بگیرند و مجبور هستند تا نفوذ و اقتدار ایران اسلامی را بپذیرند.

 

وی ادامه داد: امروز کسانی که تربیت یافته مکتب انقلاب اسلامی هستند تمام معادلات استکبار جهانی را در منطقه به هم ریخته اند، وزارت اطلاعات وظیفه دارد تا خاطرات دوران انقلاب و حوادث آن زمان را ثبت و ضبط کند و تا به حال بهترین کار را برای ما ساواک انجام داده است و بسیاری از موارد را ثبت کرده است.

 

مدیرکل اداره اطلاعات استان افزود: دستور امام خمینی(ره) این بود که از همان قبل از انقلاب این اسناد مربوط به مبارزات و حوادث جریان انقلاب ثبت و نگهداری شود، از کلیه عزیزانی که سند، عکس، فیلم یا خاطراتی دارند که می تواند در این زمینه مفید باشد م خواهیم تا وزات اطلاعات را در این زمینه یاری کنند.

 

سلطانی بیان داشت: مردم اصفهان از موثرترین افراد در پیروزی انقلاب اسلامی و از پیشگامان و پیروان نهضت امام خمینی(ره) هستند و قطعاً خاطرات آن روزهای اصفهان در خلال مبارزات انقلاب کم نیستند و ما تا کنون 3 کتاب در این زمینه منتشر کرده ایم و جلد چهارم را در 22 بهمن و همزمان با راهپیمایی شکوهمند مردم به صورت رسمی رونمایی خواهیم کرد.

 

وی اظهار داشت: ما در این زمینه رونمایی کتاب آیت الله بهبهانی و مرحوم استاد پرورش را داشتیم و از مردم  و کسانی که دارای سوابق انقلابی و مبارزاتی هستند می خواهیم تا دراین زمینه به ما کمک بیشتری بکند تا علاوه بر اسناد ساوراک بتوانیم از نظرات عزبزان هم استفاده کنیم.

 

مدیرکل اداره اطلاعات استان ابراز داشت: همواره سعی ما بر این بوده تا در تدوین این کتاب ها و خاطرات تاریخی این ملت، کاملاً از جناح بندی های سیاسی به دور باشیم و نقش افراد مختلف را همان گونه که اتفاق افتاده و فارغ از حزب و جناح سیاسی خاصی که به آن تعلق دارند منتشر کنیم و باید هم این گونه باشد تا بتوانیم تاریخ را صادقانه به آیندگان منتقل کنیم.

 

سلطانی بیان داشت:  قصد داریم تا کتاب هایی دیگر را در 12 جلد منتشر کنیم که البته مشکلاتی در چاپ و بودجه ها داریم که امیدواریم تا با کمک مسئولان مربوطه این مشکلات حل شود تا ما شاهد فریب خوردن جوانان در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای از سوی ضد انقلاب نباشیم که سعی دارند تا وضعیت زمان طاغوت را بهتر از امروز ما جلوه دهند، اگر ما نتوانیم به موقع به نسل جوان اطلاع رسانی کنیم، دشمن از این موقعیت سوء استفاده خواهد کرد، مراقب باشیم تا مبادا جوانان ما تحت تاثیر جوسازی های دشمنان برای تغییر چهره منحوس رژیم طاغوت قرار گیرند. /869/202/ب2

ارسال نظرات