۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۳۱۴۹۷۸
نماینده خبرگان رهبری:

گسترش خدمات بهداشتی و درمانی یکی از برکات انقلاب است/ ضرورت اجرای طرح پزشک خانواده در کشور

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گسترش خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور را یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: طرح تحول سلامت یکی از بهترین طرح‌های دولت بوده است.
آيت الله محسن مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح بیمارستان کودکان سرطانی که با حضور وزیر بهداشت در تبریز همراه بود،، اظهار داشت: نعمت سلامت جزو بالاترین نعمت‌های الهی است؛ که متأسفانه بعد از بیماری به ارزش آن پی می‌بریم.


امام جمعه تبریز با اشاره به احادیث و روایات متعدد از سوی ائمه اطهار(ع) مبنی بر اهمیت مراقب از سلامت وجود، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) در مورد بهداشت و درمان، توصیه‌های فراوانی دارند، نیاز به درمان یکی از مهم‌ترین نیازهای جوامع است که باید برای این موضوع نیز زیرساخت‌های لازم فراهم شود.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گسترش خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور را یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: خدمات درمانی، تجهیزات و امکانات بیمارستان‌ها به برکت انقلاب در رشته پزشکی و جراحی پیشرفت‌های زیادی در کشور داشته که کمبودهای موجود نیز، کم‌کم در حال رفع شدن است.


وی افتتاح مراکز سلامت و راه‌اندازی پزشک خانواده را یکی دیگر از اقدامات مهم وزارت بهداشت در دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده، یکی از مسائل اساسی در درمان است که با تخصصی شدن درمان، به‌جای دیدن چند متخصص، یک پزشک معالجه می‌کند و در نهایت به متخصص مربوطه ارجاع می‌دهد.


آیت‌الله شبستری با بیان این‌که در کشورهای پیشرفته این موضوع مرسوم بوده و باید در استان هم طرح پزشک خانواده اجرایی شود، تصریح کرد: احداث بیمارستان سرطانی کاری ارزشمند است که نتیجه دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی است، البته پس از انقلاب پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف ایجاد شده است.


وی در پایان خواستار ادامه اجرای طرح تحول سلامت در کشور شد و از خدمات شهرداری تبریز، استانداری آذربایجان شرقی و دانشگاه  علوم پزشکی تقدیر کرد و گفت: امیدوارم با تحویل ساختمان این بیمارستان، در تجهیز و اداره این بیمارستان هم مسؤولان همت بالایی داشته باشند.


همچنین سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت در سخنانی خدمت به کودکان سرطانی را یکی از بالاترین ارزش‌ها دانست و اظهار داشت: شهرداری‌ها فقط یک کارگاه عمرانی نیستند،‌ شهرداری‌ها مسؤولیت‌های اجتماعی نیز برعهده دارند که شهرداری تبریز به خوبی این مسؤولیت را انجام داده است.


وی توسعه زیرساخت‌های خدمات در حوزه سلامت را از اولویت‌های وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: به دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتخار می‌کنیم که کم‌کم به جایگاه واقعی خود باز می‌گردد، توانمندی و سهم تبریز در منطقه، بیش از این است که امیدوارم، روزبه‌روز نقش فعال تبریز در عرصه پزشکی منطقه و کشور افزایش یابد.


گفتنی است، بیمارستان 118 تختخوابی کودکان سرطانی تبریز، در 4 طبقه با مساحتی بالغ‌بر 4500 مترمربع و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و شهرداری تبریز با رقمی بالغ‌بر 60 میلیارد تومان افتتاح شد. اورژانس، آزمایشگاه، اتاق عمل، درمانگاه، رادیوگرافی، سونوگرافی و بخش بستری خون، از بخش‌های این بیمارستان 4 طبقه می‌باشد./935/202/ب2

ارسال نظرات