۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۳۱۹۵۹۲
رییس سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامی:

افراطیون، مسلمانان را دشمن نزدیک و صهیونیست را دشمن دور معرفی می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامی گفت: کسانی که افراط گرایی را به نام دین رواج می‌هند انسان‌های نیمه‌دیندار و نمیه‌عاقل بوده و در انحراف افکار دینی موثر هستند، آن‌ها مسلمانان را دشمن نزدیک و صهیونیست را دشمن دور تلقی می‌کنند.
ابوذر ابراهيمي ترکمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوذر ابراهیمی رییس سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامی، پیش از ظهر امروز در همایش جمهوری اسلامی فرصت ها و تهدیدهای فرهنگی افراطی گری که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به نکته‌ای از علامه طباطبایی، گفت: در قرآن به قوه عاقله بشر بیش از همه چیز توجه شده است.

 

وی عنوان کرد: امروز در جهان عقل و فکرت با اشکالاتی روبرو است، هر چیزی کم آن از عدم محضش بهتر است مگر علم که کم‌سواد تصور می‌کند خود به خود به سمت جهل مرکب هدایت می‌شود و نمی‌داند که خواب است.

 

رییس سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامی اظهار کرد: انسان نیمه زرنگ خطرش بیشتر از انسان زرنگ است و آسیب بیشتری برای جامعه دارد زیرا انسانی که واقعا زیرک است می‌داند زیرک است و تکلیف خود را می‌داند اما انسانی که نمیه زرنگ تکلیف خود را نمی‌داند.

 

ابراهیمی بیان داشت: امروز اتفاقی که در کل دنیا می‌افتد پیدا شدن انسان‌های نیمه دیندار و نیمه‌عاقل است که به بخش‌هایی از قرآن استناد کرده و از آن استفاده جنگ می‌کنند و درک نمی‌کنند که باید آیات قرآن را باید با آیات دیگر تطبیق داد.

 

وی گفت: کسانی که افراط گرایی را به نام دین رواج می‌هند انسان‌های نیمه‌دیندار و نمیه‌عاقل هستند و اینها در انحراف افکار دینی موثر هستند و خطر آنها بیشتر از انسان‌های کامل است، آنها مسلمانان را دشمن نزدیک تلقی کرده و صهیونیست را دشمن دور تلقی می‌کنند. ‌

 

رییس سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامی ابراز کرد: آنها جهل مقدسی دارند که با آن آرامش می‌گیرند./807/202/ب1

ارسال نظرات