۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۳۲۰۷۵۲
همزمان با ایام فاطمیه؛

یادواره شهید زراستوند در اراک برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام فاطمیه یادواره «شهید محمد زراستوند» مسؤول عقیدتی سپاه اراک با حضور خانواده شهید، همرزمان و مسؤولان استان مرکزی در کتابخانه عمومی شهید زراستوند اراک برگزار شد.
يادواره شهيد زراستوند در اراک برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، همزمان با ایام فاطمیه یادواره «شهید محمد زراستوند» مسؤول عقیدتی سپاه اراک بعد از ظهر امروز با حضور خانواده شهید، همرزمان و مسؤولان استان مرکزی در کتابخانه عمومی شهید زراستوند اراک برگزار شد.

 

یادواره «شهید محمد زراستوند» با حضور کمالوندی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، معاون هماهنگ‌کننده و مشاور فرهنگی سپاه روح‌الله، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، همرزمان شهید، بسیجیان، خانواده معظم شهدا، کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان اراک برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام زراستوند برادر شهید در این مراسم گفت: محمد در سال 1333 در اراک چشم به جهان گشود و یک بهار از عمر محمد نگذشته بود که پدر خود را که در چندین سال متوالی در بستر بیماری بود از دست دادیم و ادامه زندگی به دست مادرمان که زنی پارسا و با تقوا بود سپرده شد.

 

برادر شهید زراستوند افزود: مادرمان افزون بر خانه‌داری از طریق قالی‌بافی به طور شبانه روز تلاش می‌کرد تا معیشت خانواده را تأمین کند و با تلاشی ستودنی چهار فرزندش را تربیت کرد و به موقعیت‌های مناسب اجتماعی رساند.

 

در ادامه محمدرضا خلج یکی اساتید دانشگاه و از همرزمان شهید زراستوند به بیان خاطراتی از شهید پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار در آزمون سراسری شرکت کرد و در رشته زمین‌شناسی دانشگاه تهران قبول شد و به تحصیل پرداخت.

 

خلج افزود: شهید محمد زراستوند مقلد امام راحل بود و به فعالیت‌های مذهبی و مبارزات انقلابی با حکومت شاه خائن روی آورد و چندین مرتبه در این رابطه توسط مأموران حکومتی دستگیر و مورد شکنجه قرار گرفت.

 

مریم سلطانی نویسنده زندگینامه شهید محمد زراستوند نیز درباره مقام شامخ شهدا گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سبب پویایی جامعه به‌ویژه در نسل جوان و نوجوان می‌شود.

 

وی در ادامه گفت: شهید زراستوند در مبارزات خیابانی در شهرهای بزرگ مثل تهران و کرج شرکت داشت و یک سال قبل از پیروزی انقلاب، کتابخانه‌ای را در فردیس کرج تأسیس کرد که چند هزار نفر هم اکنون عضو آن هستند.

 

سلطانی در ادامه گفت: این شهید بزرگوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا در جهاد سازندگی مشغول خدمت شد و بعد از آن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و پس از مجاهدت‌های فراوان در راه اسلام ناب محمدی (ص)، در تاریخ هشتم آبان سال 1360 در کربلای بستان به شهادت رسید./842/202/ب1

ارسال نظرات