۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۳۲۱۶۷۶
هم‌زمان با شب شهادت حضرت زهرا؛

مردم خراسان شمالی میزبان 4 شهید گمنام شدند

خبرگزاری رسا ـ هم‌زمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس وارد خراسان شمالی شد و از سوی مردم شهیدپرور این استان مورد استقبال قرار گرفت.
استقبال از شهداي گمنام- بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، شامگاه، شنبه، هم‌زمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس، در میان استقبال مردم مؤمن و شهیدپرور مرکز استان خراسان شمالی، وارد بجنورد شد.

 

پیکر مطهر این شهدا امروز در مسیر شهرستان‌های فاروج و شیروان با استقبال مردم و مسؤولان تشییع شد و شامگاه امروز نیز مرکز استان خراسان شمالی معطر به عطر حضور این چهار آلاله گلگون کفن شد.

 

مردم بجنورد پیکر مطهر این شهیدان را از میدان آزادگان مقابل مسجد امام رضا (ع) تا مسجد انقلاب این شهر همراهی کرده و مراسم وداع با شهدا نیز پس از نماز مغرب و عشاء در محل این مسجد برگزار شد.

 

در این مراسم مردم ولایت مدار و شهیدپرور بجنورد با مداحی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت اشک ریختند و ندای لبیک یا زهرا (س) سر دادند.

 

سرهنگ احیامحمد امیری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی، در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیکر مطهر این چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس، فردا، یکشنبه، بیست و سوم اسفندماه هم‌زمان با سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام در بجنورد تشییع شده و سپس برای تدفین به دو شهر پیش قلعه و حصار گرمخان منتقل می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه تشییع و تدفین پیکر مطهر این شهدا هم‌زمان با سراسر کشور در استان صورت می‌گیرد، افزود: پیکر مطهر این شهدا روز یکشنبه و هم‌زمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان از محل مسجد انقلاب تا میدان کارگر بجنورد تشییع شده و بعد از اقامه نماز به شهرهای مزبور انتقال می‌یابند.

 

به گفته سرهنگ پاسدار امیری پیکر مطهر دو تن از این شهیدان گمنام در شهر پیش‌قلعه از توابع شهرستان مانه و سملقان و پیکر دو تن دیگر نیز در شهر حصار گرمخان از توابع شهرستان بجنورد به خاک سپرده می‌شوند.

 

وی افزود: دو شهید گمنامی که در شهر پیش قلعه به خاک سپرده خواهند شد یکی 18 ساله بوده که در عملیات خیبر در جزیره مجنون و دیگری هم 26 ساله بوده که در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه به شهادت رسیده است.

 

سرهنگ پاسدار امیری ادامه داد: همچنین دو شهید گمنامی که مقرر است در حصار گرمخان تدفین شوند، یکی 17 ساله بوده و در عملیات خیبر جزیره مجنون و دیگری نیز 25 ساله در عملیات محرم در منطقه شرهانی به فیض شهادت نائل شده‌اند.

 

این مسؤول گفت: بیست و سوم اسفندماه جاری، هم‌زمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پیکر مطهر 111 شهید دوران دفاع مقدس که به تازگی از سوی کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شده‌اند در 17 استان کشور و 61 نقطه تشییع و خاک‌سپاری می‌شوند که از این تعداد، چهار شهید گمنام، سهم خراسان شمالی است.

 

وی اضافه کرد: پیکر مطهر این شهدا در مناطق عملیاتی فاو، ام الرصاص، شلمچه، مجنون، شرق دجله، زبیدات و کردستان عراق از سوی گروه‌های تفحص کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص شده است.

 

سرهنگ پاسدار امیری با اشاره به اینکه تاکنون 45 شهید گمنام در 20 نقطه از استان خراسان شمالی به خاک سپرده شده‌اند، خاطرنشان کرد: با تشییع و تدفین پیکر مطهر این چهار شهید در شهرهای پیش قلعه و حصار گرمخان، شمار شهدای تدفین شده در نقاط مختلف خراسان شمالی به 49 شهید می‌رسد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی با بیان اینکه فردا هم‌زمان با تشییع پیکر مطهر این شهدای گمنام، پیکر مطهر یک شهید شناسایی شده این استان نیز تشییع و تدفین می‌شود، افزود: این شهید تازه تفحص شده، شهید دوران دفاع مقدس، مشهدقلی رهنورد از اهالی روستای نرگس لو شهرستان بجنورد است که در جریان تفحص اخیر کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح شناسایی شده است.

 

سرهنگ پاسدار امیری اظهار کرد: هم‌زمان با تشییع پیکر شهدای گمنام، پیکر مطهر شهید مشهدقلی رهنورد نیز بر روی دوش مردم شهیدپرور بجنورد تشییع و سپس در مزار شهدای این شهر به خاک سپرده می‌شود.

 

گفتنی است، استان 925 هزارنفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور دارای دو هزار و 775 شهید، هفت هزار و 43 جانباز، 400 آزاده و 35 هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند./9314/202/ب1

ارسال نظرات