۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۳۲۴۳۳۰

ماهنامه انتظار نوجوان در گام 122

خبرگزاری رسا ـ صد و بیست و دومین شماره ماهنامه انتظار نوجوان به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
انتظار نوجوان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 122 ماهنامه فرهنگی انتظار نوجوان ویژه فروردین‌ماه 1395 به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) و به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی چاپ و روانه بازار شد.

 

در قسمتی از این ماهنامه سخنی از مقام معظم رهبری آمده که به این شرح است: وجود مقدس حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه در میان انسان های روی زمین منبع برکت، علم، منبع درخشندگی، زیبایی و همه خیرات است.

 

در این ماهنامه می‌خوانیم: «سبد سبد نور: انتظار قدرت اسلام»، «او مراقب ماست»، «اخبار»، «مدرسه‌ای به نام صحیفه»، «در آینه به خودتان نگاه کنید»، «امامان خود را بهتر بشناسیم»، «قصه‌های ماه»، «نوجوان منتظر»، «قصه ماه» و «الفبا: هشت مُهر بزرگ بر سنگریزه‌ای کوچک».

 

در ذیل موضوعی از ماهنامه با عنوان او مراقب ماست آمده است: «ای خدا! ما بندگان حقیرت، مشتاق ظهور ولّی تو هستیم؛ همو که یادآور تو و رسول توست. او را برای عصمت و نگهداری و پناه دین و ایمان ما آفریده‌ای و او را برانگیخته‌ای تا قوام و حافظ و پناه خلق باشد و او را برای اهل ایمان از ما بندگانت، امام و پیشوا قرار دادی.

 

پس تو از ما به آن حضرت سلام و تحیت برسان و بدین واسطه مزید کرامت ما گردان و قرارگاه آن حضرت(آنچه باعث قرار و آرامش او می‌شود) را قرارگاه و آرام‌بخش شیعیان قرار ده و به واسطه پیشوایی او بر ما نعمت را تمام گردان! تا آن بزرگوار به هدایتش ما را در بهشت‌های تو داخل سازد و با شهیدان راه تو و دوستان خاص تو رفیق گرداند.»

 

در بخش دیگری از این ماهنامه موضوعاتی همچون «پیشنهادهای توپ برای نوروز تاپ»، «نوجوان وکیل»، «قصه فرشته کوچک آبی»، «شعر»، «فقط با تو می‌گویم»، «مادری برای همه»، «تجربه‌های نوشتن» و «روزگار فراموش شده علم» آمده است.

 

در ذیل موضوع دیگری از این ماهنامه با عنوان مادری برای همه می‌خوانیم: حسن علیه‌السلام وارد اتاق مادر شد. مادر مشغول نماز و دعا بود و برای مردان و زنان دعا می‌کرد. هر چه گوش کرد مادر فقط برای دیگران دعا نمود و برای خود از خدا هیچ نخواست؛ حتی کوچک‌تری دعایی هم نکرد.

 

حسن علیه‌السلام جلو رفت و گفت: «مادر! چرا کمی هم برای خودت دعا نمی‌کنی، همان‌طور که برای دیگران دعا کردی؟»، مادر نگاهی به چشم‌های معصوم حسن علیه‌السلام کرد و گفت: «فرزندم! اول همسایه، بعد خانه. اول ما باید به فکر نجات همسایه باشیم و سپس برای خود تلاش و دعا کنیم».

 

در بخش پایانی ماهنامه نیز موضوعاتی همچون «جشنواره دانش‌آموزی سلام کاپ»، «شگفتی‌های آفرینش»، «چراغ چشمک‌زن»، «معرفی تارنما و اپلیکیشن»، «امام جوان: امام جواد علیه‌السلام» و «کبوترانه» به چشم می‌خورد.

 

صد و بیست و دومین شماره ماهنامه انتظار نوجوان ویژه فروردین‌‌ماه 1395 از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی در 48 صفحه و با قیمت 5700 تومان منتشر و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات