۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۲۷۸۳۳
عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا:

عربستان در مسیر خدشه وارد کردن به مفهوم مهدویت حرکت می‌کند

معاون رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با اشاره به وظایف علما در عصر کنونی برای مقابله با خدشه وارد کردن به مفهوم مهدویت تاکید کرد که عربستان و برخی کشورها از تکفیری‌ها در این راستا استفاده می‌کند.
حجت الاسلام شیخ محمد الشقیر، معاون رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و رییس دانشکده شریعت بیروت


حجت الاسلام شیخ محمد الشقیر، معاون رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و رییس دانشکده شریعت بیروت در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با توجه به نزدیک شدن به ولادت با سعادت امام زمان (عج) به رابطه مهدویت و رویدادهای جهان در عصر کنونی پرداخت و گفت: برخی از وقایع مانند حمله جریان‎های تروریستی و تکفیری داعش به عراق و سوریه با برخی از علائم ظهور تطبیق می کند و این تطبیق خود موجب افزایش امید مردم به ظهور امام مهدی (عج) می شود.

 

وی یکی از علائم انسان‎های مومن را انتظار برای ظهور امام زمان (عج) دانست و افزود: خداوند متعال در قرآن یکی از صفات انسان‎های صالح را زنده نگه داشتن امید در دل خود برشمرده است بر همین اساس می توانیم بگویم که علامت‎های که در دوران‎های مختلف وجود دارد شاید دلیل قطعی بر تطبیق آن با احادیث ظهور امام زمان (عج) نباشد ولی این علائم، نشانه‎های برای انسان‎های مومن و صالح است که امید، عقیده و فرهنگ خود را حفظ و تا ظهور امام عصر (عج) آن را پرورش دهند.

 

معاون رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان بر ضرورت حفظ وحدت در عصر غیب تاکید کرد و اظهار داشت: کنار گذاشتن تعصب‎های بی جا و عدم افراط گرایی از شرایط تحقق وحدت اسلامی بین مردم در کشورهای منطقه است.

 

وی ادامه داد: مسائل و موضوعات مختلفی در جهان اسلام مانند مهدویت وجود دارد که اقشار و طوائف مختلف مردم می توانند به آن متمسک شوند و وحدت جهانی را محقق کنند.

 

حجت الاسلام الشقیر به نقش علما و نخبگان در گسترش و ترویج مفهوم انتظار و مهدویت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: علما و نخبگان جهان اسلام وظایف بسیاری سنگینی در مورد موضوع ظهور و مهدویت دارند. آنان باید فرهنگ اصیل مهدویت را در زمینه و اهداف مختلف در جهان پایه گذاری کنند.

 

وی ادامه داد: عربستان و برخی از کشورها در مسیر غلط و غیر صحیح قدم برداشته اند و درپی مخدوش کردن مفهوم مهدویت در جهان هستند بر همین اساس متاسفانه شاهد این هستیم که آنان اعضای جریان های تروریستی و تکفیری را پرورش و به کشورهای مانند عراق و سوریه ارسال می کنند./994/ب985/ک

ارسال نظرات