۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۳۱۱۳۵
رییس ستاد اقامه نماز:

قرآن باید در صحنه باشد

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در جلسه تفسیر قرآن با تأکید بر کاربردی کردن تبلیغ و ارائه قرآن، گفت: قرآن باید همیشه در صحنه باشد.
حجت الاسلام قرائتی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین  محسن قرائتی امروز در جلسه تفسیر قرآن در مدرسه نواب به تقسیم بندی انواع علم در بیان قرآن پرداخت.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تقسیم بندی علوم به علم نافع، علم لغو و علم مضر، گفت: هر علمی که انسان به سمتش می رود باید نافع باشد و به بیان دیگر باید در علم نور باشد.

 

وی گفت: پژوهش لغو مانند اینکه برویم دنبال اینکه ببینیم اصحاب کهف چند نفر بودند، برخی دنبال این گونه مسائل هستند و متأسفانه در جامعه علمی ما هم اینگونه کارها زیاد شده است، من در جایی گفتم متأسفانه علوم قرآنی در کشور مانند استخری است که دانشجویان به جای اینکه در آن شنا کنند و وارد آن شوند فقط به دور این استخر می چرخند، برداشت درست در قبال اصحاب کهف این است که مؤمن نباید در جامعه فاسد هضم شود بلکه باید در یکجا جمع شوند.

 

این قرآن است که باید راه را نشان دهد

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در ادامه با اشاره به آیه «و یتعلمون ما یضرهم»، این آیه را دلیل بر وجود علم مضر دانست و ادامه داد: این غلط است که برخی می گویند هر علمی دانستنش خوب است.

 

وی در ادامه با تأکید بر کاربردی کردن تبلیغ و ارائه قرآن گفت: قرآن با ید در صحنه باشد و این قرآن است که باید راه را نشان دهد.

 

رییس ستاد اقامه نماز در بخش پایانی سخنان خود به بررسی تفسیر داستان قرآنی حضرت یوسف(ع) پرداخت و گفت: داستان حضرت یوسف(ع) را می توان به گونه ای تفسیر کرد که جنبه کاربردی داشته باشد اگر بدین گونه نباشد اینکه می گوییم قرآن برای تمامی عصرها است معنا نخواهد داشت.

 

شاین ذکر است، جلسات تفسیر قرآن حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در ما ه مبارک رمضان همه روزه پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد مدرسه نواب برگزار می شود./863/202/ب2

محمد عبیسی
ارسال نظرات