۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۳۱۲۵۶
معاون حوزه علمیه مازندران:

 فاصله گرفتن از کلام الهی موجب دوری جامعه از معنویت می شود

معاون حوزه علمیه مازندران،کلام الهی را عامل رشد و هدایت بشریت در تاریخ اعلام کرد و گفت:  فاصله گرفتن از کلام الهی در هر مقطعی موجب دوری جامعه اسلامی از معنویت و تعالی بوده است.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدارس علمیه ساری با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: روزه برای تمرین کسب تقوا است که نتیجه آن سعادت دنیا و آخرت را برای انسان به همراه دارد.

 

وی با بیان این که رمضان ماهی است که نزد خداوند از دیگر ماه ها برتر و بالاتر است و ساعات، شب ها و روزهای آن بهترین ساعات و لحظات است بنابراین باید نهایت بهره مندی و حظّ معنوی از این ماه مبارک را کسب کرد، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تمرین تقوی و اظهار بندگی است به همین منظور تبلیغ اثرگذار می‌تواند در هدایت و جهت‌دهی بندگان مخلص خداوند به این هدف مهم اثرگذار باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای اصلاح نفس است، افزود: رمضان فرصت مغتنمي براي تمرين عبوديت و بندگي خداوند متعال است و نزديک شدن به تقواي الهي بزرگترين و بهترين اثر روزه در منابع ديني است.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که شب ها و روزهاي ماه مبارک رمضان بهترين ساعت ها است و بايد از همه لحظات آن به بهترين شکل بهره برداري کنيم، گفت: خداوند همواره به تعالي معنوي مخلوقات خود توجه دارد و اين‌که کسي به سفره گسترده اين ماه روحاني توجه نکند، در حقيقت از نور به ظلمات گريخته است.

 

حجت الاسلام اکبری ماه رمضان را ماه خود سازي و تمرين صبر و استقامت در مقابل وسوسه هاي نفس خواند و افزود: هرکس بايد به قدر توان خود از خوان نعمت الهي در اين ماه بهره گرفته و توشه اي براي زندگي خود فراهم کند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران، ماه مبارک رمضان را ماه تفکر و تدبر در کلام الهي دانست و گفت:بايد در کنار ختم قرآن به تفکر و تدبر در آيات الهي توجه ويژه صورت گيرد و گاهي تأمل در يک آيه مي‌تواند سرنوشت يک انسان را تغيير دهد و او را متحول سازد.

 

وي ادعيه ماه رمضان را مانند يک گنجينه دانست و با بيان اينکه در ادعيه ها ائمه اطهار(ع) راه ارتباط با خداوند را آموختند و با خواندن و تأمل در آن‌ها مي‌توان به خدا نزديک‌تر شد، ادامه داد: دعا در ماه مبارک رمضان فرصتي است که خداوند براي بندگان خود فراهم کرده است و بايد از اين فرصت نهايت بهره را ببريم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: مهم ترين فضيلت ماه رمضان آن است که قرآن به عنوان معجزه جاويدان پيامبر اسلام(ص) و کتاب هدايت بندگان، در اين ماه و در شب قدر نازل شده است.

 

حجت الاسلام اکبری کلام الهی را عامل رشد و هدایت بشریت در تاریخ اعلام کرد و گفت: فاصله گرفتن از کلام الهی در هر مقطعی موجب دوری جامعه اسلامی از معنویت و تعالی بوده است.

 

معاون حوزه علمیه مازندران، ماه مبارک رمضان را ماه همه خوبي ها دانست و گفت : خداوند منان بهترين فرصت ر ا در اين ماه براي خودسازي بندگان خود و زمينه قرب الي الله را فر اهم نموده است.

 

وي افزود: خوان رحمت و مغفرت الهي در اين ماه پر بركت گسترده است و روزه داران با اطاعت فرمان رب العالمين و قرار گرفتن در صف صائمين مي توانند از اين رحمت واسعه بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام اکبری ماه شريف رمضان را ماه انس با كتاب خدا و قرآن كريم برشمرد و اظهار داشت: دوستي و الفت با كلام نوراني خداوند منان دريچه هايي از نور را به قلب ها باز مي كند و نگاه انسان را به دنيا و زيبائي هاي آن تغيير مي دهد.

 

وی گفت: انسان با انس با قرآن كريم واقع بين مي شود و جهان فرا رو را با ديد يك گنجينه گران بها و فرصت مغتنم مورد بهره برداري قرار مي دهد و حيات واقعي را در جهان باقي مي داند.

 

وي با بيان اين که فهم صحيح و عميق از مفاهيم قرآني در گرو تدبر در قرآن است، افزود: عشق به ذات اقدس الهي با انس و الفت با کلام خدا به اوج مي رسد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به جايگاه والاي تفکر و تدبر در دين اسلام، بيان کرد: شکل‌گيري شخصيت و هويت ديني افراد بسته به تعمق، تفکر و تدبر در مبادي ديني است.

 

حجت الاسلام اکبری با بيان اين که قرآن کريم نيز انسان را به تفکر و تدبر دعوت کرده است، گفت: تدبر در کلام الهي انسان را در مسير حقيقت و سعادت قرار مي دهد.

 

وي با بيان اين که تدبر زمينه عمل به قرآن کريم را فراهم مي‌کند، خاطرنشان کرد: تنها نگاه سطحي به کلام الهي نمي تواند بستر عمل به قرآن را در انسان فراهم کند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اين که با تدبر در قرآن مي توانيم بيشتر به مقصود و مفاهيم الهي پي ببريم، ادامه داد: يکي از مهم ترين راه هايي که مي توان به ارتباط ميان آيه هاي قرآن پي برد تدبر در قرآن است.

 

وی با بيان اين که هدف اصلي از نزول کلام الهي نيز تدبر و عمل به آيات قرآني است، تصريح کرد: تدبر در قرآن مي تواند بستري براي سعادت و کمال حقيقي انسان باشد./950/202/ب2

ارسال نظرات