۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۴۳۷۹۷۸
یکی از فعالان حقوقی بحرین:

هدف از راهپیمایی مشایه شکستن محاصره منطقه الدراز است

ییکی از فعالان حقوقی بحرین تصریح کرد که مردم انقلابی این کشور با برگزاری تظاهرات گسترده‎ای درپی شکستن محاصره منطقه الدراز هستند.
ابراهیم سرحان، عضو جمعیت الوفاق اسلامی بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم سرحان، عضو جمعیت الوفاق اسلامی بحرین و از فعالان حقوق بشر در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی العالم، با اشاره به پیام وزارت کشور مبنی بر غیر قانونی بودن تجمع مردم در منطقه الدراز گفت: جمعیت الوفاق اسلامی بحرین و سایر سازمان‎های سیاسی و حقوقی صدها مرتبه برای دریافت مجوز تظاهرات و تجمع، نامه درخواست به وزارت کشور فرستاده‎اند ولی از سال 2014 میلادی تاکنون حتی به یک مورد پاسخ داده نشده است.

 

وی افزود: من در حالی با تلفن از منامه پایتخت بحرین با شبکه العالم گفت‎وگو می‎کنم که هر لحظه امکان قطع صدایم وجود دارد زیرا در این کشور هیچ قانونی وجود ندارد و حکومت آل‎خلیفه برای ممانعت از رسیدن اخبار بحرین به جهانیان بسیاری از فعالان سیاسی، حقوق بشر و روزنامه نگار را ممنوع الخروج کرده است.

 

عضو جمعیت الوفاق اسلامی بحرین محاصره منطقه الدراز را غیر قانونی دانست و اظهار داشت: مردم انقلابی بحرین امروز (جمعه) در قالب راهپیمایی تحت عنوان «مشایه» درپی شکستن محاصره الدراز هستند.

 

وی از تلاش آل‎خلیفه برای ناکام گذاشتن تظاهرات مشایه خبر داد و تصریح کرد: مردم انقلابی به خوبی می‎دانند که سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم فقط یک تعرض ساده به یکی از علمای بحرین نیست بلکه این نوع اقدامات آل‎خلیفه به معنای نادیده گرفتن حقوق و توهین به مردم این کشور است.

 

سرحان ادامه داد: شیخ عیسی قاسم بارها بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات و اعتراض‎ها تاکید کرده‎ به طور که مانع از به خشونت کشیدن انقلاب است.

 

حکومت آل‎خلیفه فقط برای نابودی شیعیان متحد هستند

 

حسن عبدالنبی، از فعالان سیاسی بحرین نیز بر ادامه تظاهرات‎های مردم انقلابی بحرین تاکید کرد و گفت: باوجود اینکه حکومت آل‎خلیفه مانع از ورود مردم به منطقه الدراز می‎شود، شهروندان دست از تظاهرات و حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین دست برنمی‎دارند.

 

وی تظاهرات معارضان را مسالمت آمیز خواند و افزود: معارضان بحرینی تاکنون به یک نیروی امنیتی تعرض نکرده‎اند و بر مسالمت آمیز بودن انقلاب تاکید بسیاری دارند.

 

این فعال سیاسی بحرین عنوان کرد: در میان حکومت آل‎خلیفه اختلاف بسیاری وجود دارد اما همه این خاندان برای نابودی و شکنجه شیعیان با یکدیگر متحد شده‎اند./994/ب933/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات