۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۴۰۴۷۷
حجت‌الاسلام خاموشی:

مدافعان حرم برای ما مقدس‌ترین مجاهدان تاریخ هستند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب «هی یو» گفت: مدافعان حرم امروزه برای ما مقدس‌ترین مجاهدان تاریخ هستند.
حجت الاسلام خاموشی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌‌ عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در مراسم رونمایی از کتاب «هی یو» بیان داشت: ‌هیچ می‌دانید که از ابتدای حمله ائتلاف جهانی به عراق تاکنون چند نفر از مردم این کشور شهید شده‌اند و به این فکر کرده‌ایم که چرا با شعار آزادی، این مردم شهید شدند و جالب اینکه امروز در پارلمان انگلیس مطرح شده است که حمله به عراق با ادعای واهی و دروغ نخست‌وزیر مجوز گرفته و او باید در این باره پاسخ بدهد.

 

وی با بیان این‌که اتفاق‌های امروز منطقه ماهیت نظام سلطه را نشان می‌دهد، نظامی که کارش پرورش مزدور و وحشی است، افزود: آنها این چنین تعریفی را از جهان انجام داده‌اند غافل از آنکه خداوند در نهایت کار خودش را می‌کند. نظام سلطه کارش این بود که نقشه منطقه را تغییر دهد اما امروز اتفاق دیگری رخ داده است و نقشه آنها برای کاهش ضریب نفوذ انقلاب اسلامی به فضل خدا محقق نخواهد شد و ما در ایران نیز با تقویت خط مقاومت نشان خواهیم داد که نقشه منطقه را داوطلبان مقاومت اسلامی تهیه می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام خاموشی افزود: مدافعان حرم امروزه برای ما مقدس‌ترین مجاهدان تاریخ هستند و اگر در خط‌شان ایستاده‌اند، فقط و فقط به خاطر تقویت جبهه مقاومت در برابر صهیونیسم است و به نظر من برای تقویت این مسئله است که باید رسانه‌ها توجه بیشتری به این پدیده داشته باشند.بنده سابقه آشنایی ۲۵ ساله با سعید ابوطالب دارم، روزگاری ما در ایران با طاغوتی به نام شاه می‌جنگیدیم و می‌گفتیم حکومت بر حق باید مسیری را طی کند که شهدا به آن اعتقاد داشتند، اما امروز به اعتراف بسیاری از کشورهای دنیا، آمریکا طاغوت جهان است و به همراه نظام سلطه با این تفکر که ایران اسلامی بتواند با اندیشه انقلابی و ولایی‌اش در جهان میدان‌دار باشد، مخالف هستند. دعوا درواقع بر سر حریت و آزادگی ماست که تحت لوای دین با نظام سلطه و استکبار مخالف است.

 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: جهان امروز آمریکا را ظالم اول و شیطان اکبر می‌شناسد اما باید به این جهان حریت و آزادگی را هم فهماند. کار خوب این کتاب این است که با مخاطبش این سؤال را مطرح می‌کند که آمریکا چرا به عراق آمد و چرا از عراق رفت و مهمتر اینکه نگاه آنها به اصحاب فرهنگ انقلاب اسلامی چیست و با برخورد با این اصحاب به دنبال چه بوده‌اند.داستانی که در این کتاب به صورت مستند بیان شده بیانگر این نکته است که آمریکایی‌ها آمده بودند تا نقشه منطقه را عوض کنند و این مسیر را نظام سلطه برای کاهش ضریب نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه تدارک دیده است.

 

وی اظهار داشت: یکی از دانشمندان مسیحی در بیروت به من می‌گفتند دو مرتبه در تاریخ دست حکام ایرانی به مدیترانه خورده است که دفعه دوم امروز است و این نشان‌دهنده جایگاه ایران و انقلاب آن در منطقه است. جهان امروز آمریکا را به‌عنوان ظالم اول و شیطان اکبر همانطور که امام خمینی آن را معرفی کرده می‌شناسد مسئله‌ای که در این کتاب روشن است نگاه آنها به مسئله انقلاب اسلامی و افراد رسانه‌ای آن است و به نظر می‌رسد فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان فرهنگی در تقابل با فرهنگ نظام سلطه است که نماینده رسانه این فرهنگ را به اسارت می‌گیرند.

 

گفتنی است، مراسم رونمایی از کتاب «هی یو» با حضور شخصیت‌های فرهنگی هنری در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد./1325/د102/ی

ارسال نظرات