۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۴۰۵۰۴
آيت‌الله نعیم ‌آبادی:

اخلاق، نقش مهمی در ارتقای سطح علمی طلاب دارد

امام جمعه بندرعباس ایجاد هرچه پررنگ‌تر اخلاق دینی در حوزه‌های علمیه را با هدف ارتقای سطح علمی طلاب امری ضروری دانست و گفت: اخلاق و رفتار در علم اثر دارد چرا که علم نور است.
امام جمعه بندرعباس

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، درباره تحول علمی در حوزه‌های علیمه، گفت: آنچه در حال حاضر در حوزه‌ها می‌گذرد با آنچه قبلا بوده فاصله گرفته و نتیجه مطلوبی نداشته است، به عنوان مثال یک کتاب فقهی که طلاب باید تا پایان سال بخوانند استاد با شتاب دروس این کتاب را تدریس کرده و یا به دلیل فشار زمان برخی درس‌ها تدریس نشده باقی می‌ماند.

 

وی افزود: حوزه‌های علمیه باید روش‌های جامع، ژرف و موفق گذشته و تدریس کامل کتب را دنبال کنند، اما در حال حاضر زیر فشار زمان هستند.

 

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: برای ژرف شدن دروس حوزوی باید انگیزه‌های سالم را تقویت کرد، در گذشته بزرگان عمر خود را ضایع نمی کردند و با انگیزه جدی به فراگیری علوم مختلف می‌پرداختند.

 

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: امسال که در حوزه های علمیه ثبت نام انجام شد نقل کردند که برخی افراد انگیزه حوزوی نداشته، بنابراین حوزه‌های علمیه باید در جهت ایجاد و ارتقای انگیزه گام بردارند و باید بدون درنظر گرفتن کمیت، در جذب طلاب با انگیزه سالم تلاش کنند.

 

امام جمعه بندرعباس، ایجاد هر چه پررنگ‌تر اخلاق دینی در حوزه‌های علمیه را با هدف ارتقای سطح علمی طلاب امری ضروری دانست و گفت: اخلاق و رفتار در علم اثر دارد چرا که علم نور است.

 

وی ادامه داد: اگر خدایی ناکرده طلبه ای در دام غیبت کردن‌ها، سیاست بازی‌ها و درگیری‌های سیاسی گرفتار شود وقت خود را در آن فضا صرف کرده و بی تردید توفیقاتش کم خواهد شد.

 

آیت الله نعیم آبادی گفت: اعمال قبل از آثار اخروی، آثار و برکات دنیوی دارند اگر تربیت طلاب، اساسی و با انگیزه صورت گیرد خروجی خوبی دارد، باید قبل از ورود به حوزه تست انگیزه انجام و بدانیم که فرد با چه هدفی وارد حوزه علمیه می شود.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بر خروج حوزه‌های علمیه از حصار زمان تاکید داشت و تصریح‌ کرد: طلاب در حوزه‌های علمیه به طور حتم باید یک دوره کتب فقهی را بخوانند و به خوبی به موارد بیان شده در این کتب واقف شوند، در این صورت است که رشد علمی این مراکز محقق می شود.

 

وی درباره سیاست‌های کلان موثر در راستای توسعه و گسترش حوزه‌ علمیه شهرستان‌ها بر وجود عناصر علمی توانمند در تربیت طلاب در حد ملا در این مراکر تاکید کرد و گفت: توسعه این مراکز باید با فراهم کردن زمینه‌های لازم همراه باشد به این معنا که قبل از هر چیز، تربیت اساتید مجرب یا همان نیروی های توانمند در تربیت طلاب با هدف رشد و ارتقای سطح علمی طلاب لازم است.

 

آیت الله نعیم آبادی ایجاد مقدمات علمی را شرط لازم دیگر برای توسعه و گسترش حوزه علمیه شهرستان‌ها عنوان‌ کرد و ابراز داشت: اگرچه احداث ساختمان حوزه علمیه یکی از نیازهای ضروری است اما قبل از آن، باید اهتمام ویژه ای به زمینه نرم افزاری و ایجاد مقدمات علمی معطوف کرد./301/851/ب1

ارسال نظرات