۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۴۲۴۴۰
مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین:

تزریق فرهنگ اشرافی‌گری به بیرون فساد جامعه را در پی خواهد شد

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین با بیان اثرات اجتماعی رشد فرهنگ اشرافی‌گری در جامعه گفت: اشرافی‌گری مدیران و مسؤولان جامعه سبب الگو شدن آن‌ها در این امر و رشد روحیه اشرافی‌گری در افراد جامعه خواهد شد و از آن‌جایی که امکانات آن به طور عادی در دسترس همه قرار ندارد، گرایش به راه‌های خطا و فساد در جامعه افزایش می‌یابد.
محمد علی عبدالهی

حجت‌الاسلام محمد علی عبدالهی، مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره دوری از اشرافی‌گری در فرهنگ اسلامی گفت: با توجه به آموزه‌های دینی و از بعد اعتقادی رفتار اشراف گرانه مورد رضایت خداوند نیست و همین امر دلیل جلوگیری از اشرافی‌گری و توجه داشتن به ساده زیستی است، همانطور که امیر مؤمنان، علی(ع) نیز در زمان حکومت خود به آن پای بند بودند و به فرمانداران و نمایندگانش یادوآری می‌کردند.

 

وی سپس به بیان اثرات اجتماعی رشد فرهنگ اشرافی‌گری پرداخت و عنوان کرد: اشرافی‌گری مدیران و مسؤولان جامعه سبب الگو شدن آن‌ها در این امر و رشد روحیه اشرافی‌گری در افراد جامعه خواهد شد و از آن‌جایی که امکانات آن به طور عادی در دسترس همه قرار ندارد، گرایش به راه‌های خطا و فساد در جامعه افزایش می‌یابد، همچنین قطع ارتباط و بیگانه شدن مسؤولان با افراد جامعه را نیز در پی خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام عبدالهی با برشمردن عوامل رشد روحیه اشرافی‌گری در جامعه بیان کرد: الگوگیری از برخی مسؤولان و مدیران جامعه، وجود روحیه چشم و هم چشمی و تحریف فرهنگی و تغییر سبک زندگی از جمله مواردی هستند که سبب گرایش به اشرافی‌گری شده‌اند.

 

وی در ادامه با بیان اثرات فرهنگ ساده زیستی برای جامعه اظهار داشت: فرهنگ همکاری، انفاق و ساده زیستی با کمک به بالا بردن سطح زندگی فقرا و کاهش سرعت اوج گیری زندگی اشرافی سبب می‌شود منحنی زندگی میان فقر و غنی کم‌تر شود.

 

این کارشناش حوزوی در پایان با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در ترویج فرهنگ ساده زیستی ابراز داشت: با توجه به این‌که حوزه علمیه متولی تبلیغ مبانی دینی است، از جهت نماینده و کارشناس دینی بودن اولویت بیشتری برای بیان فرهنگ اسلامی ساده زیستی دارد و رابط میان دین و مردم است./۹۵۵/‌303/ب3

ارسال نظرات