۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۴۵۶۴۲
مصر:

تل آویو از قاهره خواست برای نشست با عباس میانجی گری کند

یک منبع وزارت خارجه مصر به روزنامه الزمان چاپ لندن گفت: تل آویو از ما خواسته برای برگزاری نشستی بین محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی میانجی گری کند.
محمود عباس

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه الزمان در صفحه اینترنتی خود به نقل از یک منبع وزارت خارجه مصر نوشت: دو روز پیش یک هیات صهیونیست شامل اعضای وزارت خارجه و اطلاعات این رژیم به قاهره سفر کرد و مقامات رژیم اشغالگر از قاهره خواستند برای حل اختلافات به منظور برگزاری نشستی بین عباس و نتانیاهو میانجی گری کند.

این منبع اظهار داشت: محمود عباس با برگزاری این نشست مخالف است زیرا رژیم صهیونیستی هنوز عملیات شهرک سازی را متوقف نکرده و اسیران فلسطینی را آزاد ننموده است و علاوه بر آن نتانیاهو تلاش می کند در خصوص پیشنهاد فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی مانع تراشی کند.

به گزارش ایرنا، منبع وزارت خارجه مصر که نامش در گزارش ذکر نشده تاکید کرد که مصر از رژیم صهیونیستی خواسته در باره ماهیت توافق تل آویو با آنکارا به خصوص در باره نوار غزه و ارتباط آن با امنیت مصر توضیح دهد.

در همین حال سامح شکری وزیر خارجه مصر تاکید کرد که رسیدن به حل مساله فلسطین و ایجاد کشور فلسطین به پایتختی شرق قدس به اراده رژیم صهیونیستی و جامعه بین المللی و قدرت ایستادگی و مقاومت مردم فلسطین مرتبط است .

برپایه این گزارش، دبیرکل اتحادیه عرب هم تماس هایی را برای برگزاری نشست فوق العاده این اتحادیه بنابه درخواست وزارت خارجه فلسطین به منظور بررسی تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی در قدس و تلاش این رژیم در یورش به مسجد الاقصی برقرار کرده است./847/ب102/د

ارسال نظرات