۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۴۵۷۹۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

یک سوم مساجد سیستان و بلوچستان فاقد امام جماعت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ائمه جماعت مهمترین و محوری‌ترین نقش را در مساجد دارند، گفت: متأسفانه بیش از یک سوم مساجد سطح استان سیستان و بلوچستان، به ویژه در مناطق روستایی فاقد امام جماعت هستند که این امر می‌تواند از پویایی و نقش‌آفرینی مساجد جلوگیری کند.
بزمانی

حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: دو سوم مساجد استان دارای امام جماعت هستند که برای این امر از روحانیان طرح هجرت، مستقر و همچنین روحانیان مقیم بومی استفاده می‌شود.

وی اظهار کرد: مساجد در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و آموزشی می توانند نقش‌آفرین و اثرگذار باشند، اما اگر روحانی و امام جماعت فعال در مساجد حضور مستمر نداشته باشد و سایر ارکان را به فعالیت نخواند، مساجد نخواهند توانست کارکردهای مطلوب را داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: نقش ائمه جماعت در جذب قشر نوجوان و جوان جامعه به سمت مساجد نیز غیرقابل انکار است؛ نحوه برخورد وی با این قشر و همچنین محبوبیت شخصیت امام جماعت، می‌تواند عاملی اثرگذار برای جذب جوانان به فعالیتهای فرهنگی و مذهبی شود.

حجت‌الاسلام بزمانی بیان کرد: حضور جوانان در مساجد نشاط و پویایی با خود بهمراه می‌آورد و اگر فعالیتهای آنان با نظارت و مدیریت امام جماعت صورت گیرد، می‌توان شاهد رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه باشیم./303/833/ب1

ارسال نظرات