۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۴۶۱۲۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

اسلام پیشرفته‌ترین قانون اجرای معاملات بانکی را دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: قانون اسلامی پیشرفته‌ترین قانون دنیا در اجرای معاملات بانکی را دارد.
علیرضا عبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار رییس امور شعب و کارکنان بانک مهر اقتصاد خراسان جنوبی، اظهار داشت: عده‌ای مانند رباخواران به دنبال ایجاد خلأ در اقتصاد جامعه اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه برای اسلامی شدن اقتصاد، اسلام قوانین بانکی را تبیین کرده است، گفت: نرخ بانکی در خراسان جنوبی باید کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: فرهنگ بانکداری اسلامی باید در یک حرکت بسیجی در جامعه ترویج یابد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: قانون بانکداری اسلامی قانونی با ارزش در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در راستای ترویج قانون بانکداری اسلامی باید نقش خود را در کمک به مناطق محروم ایفا کنند، بیان داشت: روستائیان برای گرفتن وام مشکلات زیادی دارند که بانک‌ها باید به دنبال حل این معضلات باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، تفکر بسیجی را سبب کارآمدی در سطح جامعه دانست و عنوان کرد: بخش عظیم جامعه اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون را بسیج تشکیل داده است به گونه‌ای که سبب شکست دشمن در خط مقدم جنگ سخت و نرم شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه کارکنان بانک مهر اقتصاد بسیجی هستند، اظهار داشت: تفکر بسیجی برای جامعه کارآمد بوده و توانسته بسیج را به الگویی هوشمندانه در جامعه تبدیل کند.

وی، سرنوشت جامعه را در نیروی کارآمد با احساس وظیفه در قبال مردم دانست و گفت: آنچه در جامعه امروزی مهم است فکر و اندیشه بسیجی در راستای هدایت به رهنمودهای الهی است که باید در جامعه تحقق یابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی احداث تیم‌های بسیجی را در تمامی عرصه‌های جامعه مهم دانست و بیان داشت: بسیج با کادر بهداشتی توانسته در سطح جامعه بیشتر حضور پیدا کند و به رفع مشکلات نقاط مردم بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی حضور دشمن در صحنه‌های جنگ روانی، فرهنگی و اجتماعی را هوشمندانه دانست و بیان داشت: یکی از اهداف دشمن نفوذ در اقتصاد است که مدیران اقتصادی باید با انجام وظایف خود مانع از نفوذ دشمن شوند.

وی گفت: نخبگان در صحنه‌های جامعه و موقعیت‌های استراتژیک باید در پیشبرد قوانین با مدیران اقتصادی همراه باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی خون جامعه است، خواستار رفع بیکاری جوانان و مشکلات روستائیان شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تحقق شعار سال را در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تفکر بسیجی در راستای رفع موانع نیاز به همراهی مدیران اجرایی دارد تا مشکلات مردم را برطرف شود.

وی با بیان اینکه در اسلام هیچ بن‌بستی در راه اقتصاد جامعه نیست، بیان داشت: در موقعیت‌های خاص باید با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری به دنبال شکست استکبار با توجه به تحقق شعار سال باشیم.

رییس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 3 هزار و 900 فقره وام و تسهیلات به مبلغ 780 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

محمد غلامی بیان داشت: از این مبلغ 160 میلیارد ریال تسیهلات قرض‌الحسنه بوده که به هزار و 456 نفر پرداخت شده است./102/927/ب1

ارسال نظرات