۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۴۶۳۵۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برگزاری پنج کارگاه تخصصی قرآنی، پرداخت 10 میلیارد ریال صدقه از سوی مردم خراسان شمالی و برگزاری کنگره 155 شهید گلگون‌کفن و چهار شهید گمنام گرمه عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، احسان عباسی، رییس همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن در خراسان شمالی از برپایی پنج کارگاه آموزشی تخصصی در این همایش خبر داد و افزود: کارگاه‌های آموزشی «روش‌ها و مدل‌های تولید علم و نظریه‌پردازی در حوزه قرآن و سلامت»، «روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم» و «نقد و بررسی دیدگاه‌هایی درباره گستره سلامت در قرآن کریم» همزمان با آغاز این همایش برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: برپایی کارگاه‌های «چگونگی بهره‌گیری از رهنمودهای قرآن و عترت در برنامه‌ریزی خدمات جامع سلامت» و «روش‌شناسی پژوهش در حوزه سلامت معنوی» نیز در دستور کار قرار دارد.

عباسی با بیان اینکه زمان و مکان برگزاری کارگاه‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد، اضافه کرد: برگزاری این کارگاه‌ها را اساتید برجسته‌ای همانند دکتر داود فرج زاده، رضایی اصفهانی، کوهی، واشیان و نادره معماریانی بر عهده دارند.

مردم خراسان ‌شمالی امسال 10 میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان ‌شمالی گفت: طی سال جاری مردم این استان 10 میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه این میزان صدقه از 124 هزار صندوق کوچک، متوسط و بزرگ جمع‌آوری شده است، ادامه داد: درمجموع مردم صدقات خود را در دو هزار 700 صندوق بزرگ، یک هزار و 800 صندوق متوسط و 119 هزار و 500 صندوق کوچک در سطح استان پرداخت می‌کنند.

اهرابی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود طی سال جاری 40 میلیارد ریال صدقه در استان جمع‌آوری شود، از وجود 121 هزار مشترک صندوق صدقه در استان خبر داد و افزود: مردم و خیران می‌توانند صدقات خود را نیز به‌صورت آنی از طریق تلفن پرداخت کنند.

برگزاری کنگره 155 شهید گلگون‌کفن و چهار شهید گمنام گرمه

حسین یکتا، فرمانده قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا (عج)، در کنگره 155 شهید گلگون‌کفن و چهار شهید گمنام گرمه، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما در شرایط مباهله‌ایم، گفت: شرایط مباهله؛ یعنی همه جبهه حق در برابر همه جبهه باطل قرار دارد.

وی با بیان اینکه در این اوضاع باید بیش از گذشته، خود را برای تمدن نوین اسلامی و تحقق اهداف و آرمان‌های شهدا آماده کنیم، افزود: شهیدان ما با تأسی از حضرت سیدالشهدا (ع) جان‌فشانی‌ کردند و امروز حاکمیت شهدا بر دلها آغاز شده است؛ ازاین‌رو باید راه آنها را ادامه دهیم.

تحقق توسعه درگرو کار جهادی است نه اداری

حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه گفت: دستگاه‌های اجرایی اگر می‌خواهند پیشرفتی داشته باشند باید به‌صورت جهادی کار کنند و نه اداری؛ زیرا حرکت اداری و کاغذبازی پیشرفت قابل‌لمسی را محقق نمی‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مانه و سملقان همچنین با اشاره به سالگرد ترور شهیدان رجایی و باهنر، با گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: این دو شهید در راه انقلاب زحمات زیادی متحمل شدند و درنهایت با هم به ملکوت پرواز کردند./9314/303/ب2

ارسال نظرات