۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۴۷۰۹۷
آیت الله قبلان:

امام موسی صدر فرهنگ وحدت و همزیستی را در جامعه نهادینه ساخت

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به بررسی اهداف و خدمات امام موسی صدر در این کشور پرداخت.
آيت الله عبدالامير قبلان نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العهد، آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، پیامی را به مناسبت سی و هشتمین سالروز ربودن شدن امام موسی صدر و همراهانش در لیبی صادر کرد.

در این پیام آمده است: لبنان در وضعیت جنگ و تنش و پسرفت قرار دارد و مردم باید کشور را با حمایت از یکدیگر و دوری از کینه و اختلاف حفظ کنند. لبنان یکپارچه امانتی در دست همه شهروندان است و باید از امنیت و ثبات و مرزهای آن حفاظت کرد و به معادله ارتش، ملت و مقاومت پایبند ماند.

وی درباره امام موسی صدر تصریح کرد: ایشان نسبت به وحدت ملی و همزیستمی مسالمت آمیز تأکید فراوانی داشت، با قدرت در برابر نزاع های داخلی و انواع فتنه طایفه ای ایستاد و یک مجموعه ملی را بر اساس ارزش ها و مبانی تأسیس کرد تا در برابر توطئه ها مقاومت کند.

آیت الله قبلان ادامه داد: امام موسی صدر به شدت تلاش کرد تا وحدت ملی و همزیستی مسالمت آمیز را در جامعه نهادینه سازد و پیام همزیستی مسیحی و مسلمان را به جهانیان مخابره کند. ما بر عهدی که با ایشان بستیم باقی مانده و از همگان می خواهیم در راستای تحقق خواسته های امام موسی صدر از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

این عالم لبنانی اظهار داشت: امام موسی صدر به تبدیل لبنان به حلقه وصل غرب و شرق اهتمام ورزیده و نسبت به حاکمیت ملی و وحدت ملی و ارضی لبنان حرص فراوانی داشت. وی در همه مناطق حضور می یافت و از منبر و حسینیه و کلیسا و مساجد برای تبلیغ استفاده می کرد./980/ب902/د

خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات